|
|
|
|---|---|
|
Min BMW 535i startar inte. Jag får ingen gnista till stiften alls. Enligt min reparationshandbok så finns det något som heter Pulsgivare (är monterad på kamremskåpan på ena sidan av svänghjulet) Vid kontakten ska den ha ett värde mellan 500 - 600 ohm och det har den inte, den har ett värde på 2.3. Kan det verkligen vara denna givare som gör att bilen inte startar? Vet någon vad det har för funktion? Jag hittar INGEN på hela internet som har haft problem med denna pulsgivare... Jag har kolla spolen, tändstift, allt som har med detta att göra och hittar inget fel förutom denna givare. Patte | |
|
kan tänka mig att den är till för att bilen ska tända på ett vist läga, men är inte säker, du kan ju alltid fråga bmw om det kan vara den som spökar. Om du inte har rätt värden där så kan det ju aldrig skada att byta ut den, gissar på att den sitter där för någon funktion så att den är hel är nog en fördel, kan nog inte kosta mycket på bmw Joakim Eriksson |
|
|
Vart kan man beställa en sådan? Jag hittar ingen bra återförsäljare på nätet. Några förslag? Patte |
|
|
På BMW brukar de ha det mesta, ca 650:- Annars finns ju skrotar. |
|
|
Det var just denna som var felet på bilen. Att jag inte hittade den på nätet var att den kallas i folkmun för "Tändlägesgivare". Köpte en på Harrys Bilskrot för 200 kr + frakt. Ny stift också, nu går bilen igen!! /Patte Patte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.