|
|
|
|---|---|
|
Att låsknopparna hoppar upp när man skall försöka låsa är tydligen inte ovanligt men mitt problem är värre!! Det går inte att låsa .knopparna hoppar upp direkt och det går inte att vara envis och prova flera gånger dom hoppar upp hela tiden.När jag kör larmar displayen " DÖRR ÖPPEN" innerbelysningen lyser också men så till det riktigt kusliga...... när jag lägger i backen slocknar innerbelysnignen och jag kan låsa bilen , jag passade då på att prova vad som händer när jag öppnar dörrarna och det fungerar som det skall ....innerbelysningen tänds när jag öppnar en dörr och släcks när jag stänger och om jag provar igen att låsa är det inga problem ...men lägger jag ur backen då är det helt hopplöst att låsa .... är det någon som har råkat ut för något liknande? Matte | |
|
att låsknopparna hoppar uppp vid låsning brukar vara en dörrkontakt som indikerar att en dörr alt baklucka är öppen. ofta är det kablar till dörrlås(vid dörrgångjärn) eller själva kontakten...obs kolla även kablarna till bakluckan tror att dom går på v-sida, då kan dessa egenheter uppstå. |
|
|
jepp... kablarna vid bagageluckan, vänstyer gångjärn, nöts ofta av, kan vara bra att kollas.. Mvh Björn |
|
|
Men detta gäller inte sedan va? Fler tips emottages www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
| Jag har haft samma problem med min 525-88. Jag blåste med hårtork på alla ställen där jag kom åt vid låsen för att få bort kondens. Efter en dag började allt funka normalt igen. Hoppas du har samma tur | |
|
finns det inte en "dator" som håller koll på c-låsen? Kan inte den ha fått frispel? Du kan väl prova att rycka ur +kabeln på batteriet i några timmar så att "allt" "nollställs". ..bara en idé. Vet inte ifall det hjälper, men man vet ju aldrig =) |
|
diamantsvart_bmw |
Jag har nästan samma problem, c-låset lyder inte på hö framdörr, men när min bil stog i garaget en hel helg på jobbet så funkade allt perfekt, 2 dagar senare så var det likadant igen så jag tror att det är fukt i någon kontakt eller liknande , borde bli bra i sommar när det blir varmt ute Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.