AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
696

Svajjande ljusstyrka på instrument och lampor

Hej alles,

Jag har en 523 -00 som gått strax under 7000 mil. det jag upptäckt på senaste tiden är attinstrumentbelysning samt lampor lixom svajjar upp o ner i ljustyrka. Gasar jag så lyser dom mer och när jag släpper gasen så går dom ner i ljusstyrka igen samma gäller inner belysningen. Har precis fått generatorn bytt, Samma fel, vad kan detta bero på??? Finns det någon som har tips?? Jag blir snart tokig på alla BMW verkstäder som bara gissar hela tiden. HJÄLP MIG SNÄLLA!!!!
bl
2.299
blixten
325i -88
Låter som strömregulatorn på generatorn. Men det borde ju ordnat sig om de bytte generator, om dom nu gjorde det...
Kolla med en bilelektriker istället.
Är det någon som har haft detta problem, Snälla hör av er. BMW byter snart ut hela bilen och jag blir helt pank!!!!
Låter som jordningsfel. För jag antar att du kollat så inte fläktremen slirar.
Pawel: Går det inte på garantin???
Jag menar, bilen är ju inte direkt lastgammal...
Jag hade samma fel och det berodde på laddningsregulatorn i generatorn, bytte det och det blev bra.
Hej tack för alla tips.... jag ska till BMW idag igen, ska påpeka detta med remmen då den tjuter ihjäl sig varje morgon..... Sen detta med att bilen är ny, så hjälper BMW lite med sponsring.... men inte är det myclet inte.....

Tack snälla NI!!!
Pawel: Som jag förstått det sitter det ett "öga" som justerar instrument belysning utifrån omkringvrrande ljus styrka i e39 precis som i e46. Hade samma problem som du när jag köpt bilen men de räckte att gå ner o göra en läsning i ljusmodulen för att de skulle rätt atill sig. Fråga mig inte varför.
De kan ju vara problem med själva styrelektroniken med, som sitter bakom ljusvredet.

bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Tack för tipset !!! Ska kolla!!!

ALLA tips är såå välkomna, tack för att ni lägger möda på att hjälpa mig!!

Tack snälla!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.