AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
813

325 till 330...

Skrev en fråga för några månader sen som jag tappat bort...
Tydligen finns det nåt att byta på 325 så den blir i det närmaste jämbördig i prestanda med en 330 (eller var det en 328???)
Tacksam om någon kunde tipsa mig om vad man skulle byta och vad det kostar...

Mvh
Thomas
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
vilken årsmodell/karosserie talar vi om?

Jag tycker att det låter mycket märkligt att man skulle kunna byta något på en 325/328 så att den får 330-atribut. Föga troligt med andra ord.

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Faktiskt helt säker på att jag fick svar om detta, tror det var i maj ifjol. Det gällde fabriksnya bilar.
Du kan ju inte bara byta en del och hux flux få 500cc större motor alternativt 40hk mer. Hade det varit så enkelt så hade nog BMW gjort det från början. Det kanske var en turbo :)

/T.P.
Länk
Det var såvitt jag kommer ihåg att man kunde byta insug på 328 och då få betydligt fler hk.
Som bekant så har ju 328 bara 1 hk mer än 325, detta beror på en beskattningsgräns i tyskland där det blir mycket mer skatt på bilar med fler än 193 hk.
Byter man insuget så får man (om jag minns rätt) ca 30-40hk mer.
Det Carl nämner gällde på E36 (det är möjligt att det är samma på E46) men om man gör att sök så ser man också att det inte är någon som fått det att funka riktigt bra. Det man skulle göra var att sätta på ett 325 insug på 328:an.

/T.P.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.