|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt topp på min 320i -87 Och nu undrar jag vart man ska justera(timing) ??? Behöver man plocka bort fläckten? Såfall hur? Kamremen kan jag inte få på sitter hårt!!! ???? | |
| Du har ett märke dels på kamdrevet samt ett motsvarande på toppen ungefär"kl 1300",ett märke på drevet på veven ungefär "kl 1130".Innan du sätter dit nya remmen så ställ in rotorn så den pekar mot sitt märke på fördelaren...Detta e en sk "grundinställning" därefter behöver man justera tändnugen vid ett visst varvtal med alla vakumslangar pluggade,står på en etikett vilket varvtal,till detta behöver man tändlampa...Remmen lossar du genom o lossa på spännrullen ju,lirka lite så glider den av lätt... | |
|
Toppen har jag justerat! Men förstår inte vad man ska göra me den här... kolla bild! bild: Länk |
|
| Strecket på kåpan skall vara i fas med det "hack" på "svängningsdämparen" som e markerat med en O (nolla) eller eller en prick ev.Sen finns det en markering till Z,o de e på den man går när man ställer in tändningen exkat!Inställningen vid 0 e va man kalla en grundinställning.Glöm inte o ställa in så att rotorn pekar mot sitt märke!Alternativet e o plcka bort svängningsdämparen o ställa in på märket på själva drevet som ja skrev tidigare... | |
|
Nu funkar bilen som den ska! utom fläckten!! Den är alltid på! ju mer man gasar så ökar farten på fläckten?? Vad kan man göra åt de? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.