AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.171

stötfångare fram 318 vs 325 E30

322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Hej alla BMW-vänner

Min fråga är : Skiljer det något mellan stötfångarna fram om man jämför 318 med 325?
Tänkte väl mest på att 325 har oljekylare och kanske har ett extra fäste till den ,eller nåt.
Min stötfångare har spruckit och är lite bucklig,så jag tänkte få tag i en bättre begagnad på någon skrot,fast det finns flest från 316/318/320.

För er som undrar så vart jag påhoppad av av en snövall när jag körde lite på isen ,så jag har absolut ingen skuld i det hela :-)

Tacksam för svar!

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
W
187
W
BMW 316 -89
ja dessa jäkla snövallar bara smyger sig på en ;)

Det skall inte vara några problem med att byta stötfångare mellan senare E30 modeller...
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
nja , jag är inte säker på det. När jag var ute idag ( efter att jag skrev inlägget) så såg jag en 318 iT -88 eller senare,denna hade inte något luftintag till oljekylaren (eftersom det inte finns någon).
Jag tittade lite i galleriet här på bmwpower också och det ser ut som 320 och 318 iS har samma stötfångare som 325,någon som kan bekräfta detta?

//Jörgen

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Stötfågarna är väl samma mellan modellerna och även frontplåten. Men de mindre modellerna har plastkåpor över uttaget i mitten medans 325:an har galler.
/Mats
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
hmm, ovannämnda 318i hade inga plastkåpor alls utan var helt "ren" mellan luftintagen till bromsarna dvs varken galler eller kåpor.
Har din 318 iS galler?

En fråga till:
finns det alltid urtag för dimljus ? Om sedan bilen inte skulle vara utrustad med dimljus ,sitter det då täckkåpor över eller finns det stötfångare som helt saknar dessa urtag?

//Jörgen

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.