AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
469

Hål i ryggstödet?

Hejsan..

Jag har lagt in en baslåda i min 530 89..
Det är bara det att jag får ju inget tryck i bilen utan funderar på att göra en så kallad "skidlucka" i ryggstödet vid armstödet för att då få ut trycket ur bagaget.. är det någon som gjort det eller vet något annat sätt att få ut trycket..

mvh / Lars
Ko
663
Koffe
320iC -93
Kolla tråden "Baslåda i e36 coupé" (tror den hette så). Många av funderingarna och tipsen där kan säkert tillämpas även på en 530, då problemet är detsamma, att det är för tätt mellan kupé och bagage...

Lycka till!

//Koffe
Hmm dom är knepiga att bygga ljud i dessa bilar,jag hade en 525a förut som jag hade en 12a i bakluckan på,
och jag tog upp hålet för skidluckan och vad hände ja inte mycket tyckte jag,men öppnade man bakluckan så blev det ett jäkla dunk inne i kupén.hela bilen måste vara för tät.
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Har lite att göra med hur lådan är konstruerad, portad eller sluten låda?
Ti
54
Tiaz
E30 318iS 1990
Jag har en E30 i vilken jag hade samma problem som du nämner. Efter att ha funderat, spånat och testat en massa olika saker som bla. dämpa halva skuffen, korta av portarna osv vände jag helt sonika på hela lådan (den placering den egentligen skall ha i en kombi) med resultatet att jag helt plötsligt fick in basen i bilen i stället. Dessutom försvann diverse onöädigt skrammel samtidigt. Testa detta, i så fall slipper du göra åverkan på bilen med
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.