|
|
|
|---|---|
|
det jag undrar är bara hur mycke motorolja det ska vara i en sån här motor!? en till fråga håller på med ett bygge när och när man startar den och ska stänga av den sen så måste jag dra utt main relät för att den ska stanna funkart i övrigt (startar på nyckeln) tipsa mig om hur jag ska fellsöka smiddigast motor:m50 (325 -92 utan vanos) | |
|
6,5 liter. /T.P. Länk |
|
|
Varför lägger du frågan i 5-serieforumet? Menar inget illa men det blir ju mindre risk för missförstånd och så.. :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Prova treserie forumet nästa gång :) /T.P. Länk |
|
|
sorry tänkte inte! bilen är en 525 men motorn har jag tagit från en 325 (byt tråg mm) det löste sig i dag visade sig att jag hade koplat sladden från soppa relät fel så då vart det tok men nu funkar allt! |
|
|
Om du har ett annat tråg än original, är det inte säkert att det stämmer med 6,5 liter olja i motorn för att nivån skall bli rätt! Mvh |
|
| jag har ett orginal 525 tråg! | |
| Motorn från en 325 har oljekylare och därför tar den 6,5 liter men om det är en 525 (dvs utan oljekylare) så går det bara i 5,8 liter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.