AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
586

Baslåda i e46.?

Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
Jag undrar om det e nån som vet om det finns en Line utgång på BMW's (e46) Business stereo..??

BMW..!! The rest is meanigless!!

Länk
Kan nog inte svar direkt på din fråga men själv har jag en aktiv subbas i skuffen som drivs med inbyggd förstärkare. På baksidan av denna finns en utgång med texten line......(såg inte allt) och från denna går en kabel någonstans. Kanske till huvudenheten?

/Dominik

"If You drive behind a fast car You can get exhausted"
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
Jaa.. det låter så.. men då måste jag fråga dig om du har Harman Kardon ljudsystemet eftersom du har baslåda som låter att vara installerat från fabrikken..

BMW..!! The rest is meanigless!!

Länk
Nix, hade standard högtalare som jag omedelbums bytte ut mot DLS UP5:or med diskanter som drivs med ett 2-kanaligt steg även det från DLS. Och i skuffen Pioneers största aktiva subwoffer. Låter väldigt bra jämfört med standard.

/Dominik

"If You drive behind a fast car You can get exhausted"
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Om line-utgång är det samma som lågnivåutgång så finns det inte på din stereo. Du måste alltså in i apparaten (huvudenheten) och mixtra eller skaffa ett steg som har högnivåingång.
Sök på forumet.
Som sagt, sök på forumet.
Du behöver varken in i apparaten och mixtra eller använda högnivåutgången. Däremot köpa rätt slutsteg...
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Henrik A: och vad skulle vara rätt slutsteg??

Diesel-räsern
Länk
Ett som klarar balanserad signal förstås (vilket har diskuteras ett antal gånger på det här forumet).

All information man kan tänkas behöva finns här:
Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.