AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
422

En riktigt snygg M Coupe!

En av dom "hemska" Jönköpings Couperna...
Vi får hoppas att han inte tar illa upp!

Länk

MVH Patrik

Drive it like you hate it...
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Tycker du den är "hemsk"?

Alla har inte samma smak.

Själv tycker jag den är fräsch!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jädrigt snygg. Men ta bort rally-ränderna och vingen vet ja. :)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

"Tycker du den är "hemsk"?

Alla har inte samma smak.

Själv tycker jag den är fräsch"

Ha Ha Ha läs min TOPIC: En riktigt snygg M Coupe!
Bilar som är extrema kan vara "hemska"...

Vi har ju som sagt ett M Coupe gäng i Jönköping och ledan kallar sig för Mani och driver firman MH-GTR…

I Jönköping så finns det
En Gul
En Silvrig
En Blå

Alla har blivit upp piffade utav MH-GTR
www.mh-gtr.com

Med vänlig hälsning Patrik

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Audi TT

Vet du om bilden är nytagen? han hade väl MH-gtr fronten förut! Jag har hört ryktesvägen (säker källa) att denna bil ska gå riktigt bra till sommaren, någon som vågar raca mot honom?

Mani är en kul kille, ska bli kul att lära känna hans gäng i sommar.

Z3 M coupe 4 ever!

Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Espen
Är det någon som vet "exakt" vad det är Mani har gjort? Det hade varit roligt att vet då utrymmet på en M coupé inte är i det största laget =)

-Eppe-
Born 2xlr8
"Vet du om bilden är nytagen? han hade väl MH-gtr fronten förut! Jag har hört ryktesvägen (säker källa) att denna bil ska gå riktigt bra till sommaren, någon som vågar raca mot honom?"

Oj Oj detta är en gammal bild... Jag tog den förra året någon gång. Som ni ser på bilden så har han dom "små" bromsarna på.

Bilen har runt **** hästar.

MVH Patrik

Espen
Va?! Har han 4-siffrigt med hästar??? Oj oj, då lär det gå undan nu på en dag på strippen!
Planerar han att köra?

-Eppe-
Born 2xlr8
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Nej det blir inte 4-siffrigt med hästar, men det lär bli många. Jag vet inte vad jag ska berätta och inte, det är nog bättre att ni knallar in på www.mh-gtr.com och läser......kollade precis, står visst bara att den får kompressor + det är en senare bild på bilen, sänkt. stora bromsar ocm mde nya fronten.

Ja ja, den som väntar får se, eller prova att racea mot!

Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Espen
Ok... jag tänkte väl det! Audi TT skrev ju **** hästar så jag trodde det var det! =)
Men men det är väl inte bara med en kompressor heller =).
Hur många nm/hk tror ni man kan plocka ur 3.2 litersmotorn! Det borde ju ligga runt en 30-40 hk? Eller?

-Eppe-
Born 2xlr8
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Snackade med en kille med en svart E36 325 med M3 motor och runt 700 hästar med kompressor och lustgas. Kolla in deras sida, de säljer satser också "www.stylingkompaniet.com".

Sen är ju frågan hur länge det håller!

Det var någon som rekomenderade några filmsnuttar från USA med en röd E36 M3 med runt 700 häster. Han racar mot Ferraris och Lambirghinis.

Så nog går det allt, men det kostar.

Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Den röda M3:an är inte ifrån USA, utan en kille i Turkiet äger den. Den har inte 700 hk utan ca 440 i dagsläget. Kompressormatad med A-S-A kompressor och bearbetad topp mm. Går jäkligt bra. Däremot så satsar han nu på 600+ hk med Turbo istället, han ska ha 3!!! soppapumpar, 12 st spridare mm mm.
Racea? Ja, gärna, Jönköpingskillarna ska nog få sig en match....
Espen
Jo men sen så är det väl så att varken ferrari eller lamborghini sätter så värst bra tider på strippen... Och vad gör en medel ferrari 0-100 på? Jo runt typ 5 sekunder, med en bra förare... Och M märken av olika slag? M Roadster 5.4, med en mkt bra chafför =) säg 6 sek. Det är ju stor skillnad iof men inte så stor att man tappar hakan = ) he he.

Tänk dig någon nisse som börjar våldta sig på ferraris/lamborghinis motorer, då jä**ar... tror jag iaf :) Sen så är det ju samma sak, hur länge håller det? Jo förmodligen inte länga men när dom håller lär dom ju lämna en och annan Turkisk M3:a bakom sig med förarens snopna min ;)

-Eppe-
Born 2xlr8
Espen
... ehh förlåt vad jag vill säga är att jag gillar inte när man jämför orginal mot modifierat! Det är inte min stil! =)

Jag får ju t.ex. fett stryk av farsans trimmade 9-3 Aero =) Det känns ju mindre bra... men men, det är ju smällar man får ta!

Men nu skall min gamla sötnos säljas till förmån för en M roadster!

-Eppe-
Born 2xlr8
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
OK, fel av mig han kanske var från Turkiet.

Såg förresten att den svarta E36 325/M3 jag beskrev ovan är ny medlem i BMW sport klubb, så den lär väl dyka upp på div. banträffar, mmmmm! I like.

Ser även fram mot att raca lite själv med den silverfärgade M coupen med kompressor. Jag lär väl få stor stryk, men jag vill se skillnaden.

Jag vet inte om 0-100 är det enda man ska jämföra när man snackar prestanda. För att tävla i 0-100 race krävs ett rödljus (jag menar givetvis julgran på strippen!). Men som de racade i filmerna med den röda M3an så var de ju på motorväg och kom upp i hastigheter runt 280km/h. När det gäller acceleration runt 150km/h och upp så har nog de flercylindriga bilarna viss fördel.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Han som äger den m-coupen köpte jag min GT av.
modano
tjusiga fälgar! nån som vet var man köper Schnitzer typ 3 fälgar billigast ?

mvh

-----
det finns bilar...
men som tur är så finns det också BMW...
Dom köper du till bäst pris hos MH-GTR.

MVH Patrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.