|
|
|
|---|---|
|
Hej... jag har fått ett stort problem på min e30 årsmodel 90. det är så att det kommer in olja i kylar systemet. Nu undrar jag var i från det kommer och varför det kommer in där, och hur man reparerar skadan... tacksam för snabbt svar... tack på förhand | |
|
tyvärr låter det som topplockspackningen är slut, om det är den så blir det dyrt att reparera. |
|
|
Hur mycket kostar en st sådan ungefär då det kan inte vara att det har blivit något hål inne i motorn??? |
|
|
Hål i motorn låter ganska osannolikt. Mer troligt är då som sagt topplockspackningen... Är oljan i motorn grå? Isåfall har det även gått "andra vägen", dvs du har fått in vatten i oljan oxå... Även det ett tecken på att packningen gett sig! Det dyra är inte packningen, men har du otur har toppen blivit sned i samma veva... och det blir nog snabbt dyrt : / Hoppas det är nåt annat! //Koffe |
|
mackan325 |
Toppen blir vanligtvis inte skev om du inte överhettat motorn. Packningen kostar 7-800. Köp en komplett sotningssats för 1000-1200 och byt samtliga packningar på toppen! Och medan du har ända har av den kolla styrningar et.c! Jobbet klarar alla som inte har tummen mitt i handen av, kräver dock momentnyckel för att få dit den på rätt sätt igen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.