|
|
|
|---|---|
|
Undrar....ska ev. köpa denna 328:a. Är violett en färg man blir less på? Länk Kom fram till att en 328 coupé vore den ultimata "vardagsbilen" bredvid M3:an. :) | |
sebbe |
Mosse!!!!!!!!!!!! Va e de för årsmodell på 328:an????Hade underlättat lite...... är det en 96- eller nyare så är det med all säkerhet en techno,men är det en 95 då är det en daytona |
| Kan oxå vara Madeirasvart eller Madeiraviolett som den heter 96-....Min bil har just den färgen fast då heter den Madeirasvart då...Ja personligen älskar min bils färg skiftar i blått o lilla,riktigt snyggt faktiskt,o inte lika vanlig som svart*blä* | |
|
Sebbe, det är en 96:a! /m |
|
|
Min 96:a är daytonaviolett. Technoviolett kom nog inte förrän 97. /T.P. Länk |
|
|
Det är i alla fall inte Madeiraviolett för den är inte så lila som bilen på bilden. Min gissning är Daytonaviolett men det beror lite på hur bra bilden återger den riktiga färgen. _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
|
Mosse jag är oxå intressead av den bilen men jag har inte råd ännu! hur stora är skillnaderna mellan en 325:a och 328:a. Är det samma instrumentbräda i 325 95 som en 328, jag tänker mest på pasagerarsidan? |
|
|
Länk Denna såg inte illa ut! |
|
|
Loqmankaki Det skiljer 1 hästkraft mellan 325 coupé och 328 coupé, enligt modellguiden. Instrumenten ska vara identiska vad jag förstår, kan väl tänka mig att en 328 96 har Airbag på passagerarsidan, men inte en 325 från 95... Men utan M paket är dom stentrista! /Klas |
|
|
Jämförelsen 325 / 328 har varit upp flera gånger tidigare. Det är riktigt att det enbart skiljer 1 hk men motorkaraktärerna är olika. 328 har högre vridmoment och kraften kommer vid lägre varv än i 325:an. 328 känns enligt min uppfattning piggare generellt. Tror även att bränsleförbrukning är marginellt lägre på 328:an. Båda bilarna är mycket trevliga att köra men jag skulle utan tvekan välja 328:an. _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
|
mosse: det är vridet som skiljer mest, 328:an går betydligt lugnare o mjukare och har en klar kraftskillnad på låga varv. Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
oj, Programmer hann före =) Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
| daytona.. helt klart. | |
|
Min M3a e Amethyst met. Och den e ju lite ljusare än den på bild, jag tror med den e daytona.... ---- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
|
Laurin: Flyger din bil med tanke på vingen! Ta inte illa upp och detta är endast min personliga åsikt. Tänk er att så j*vla fin bil som M3:an är och så kommer man och förstör hela skönheten med en vinge. |
|
|
Skulle också tippa på Daytona. Jag är ett STORT fan av Lila lacker, finns i min mening ingen snyggare färg på en BMW :-) Laurin, Din lackfärg och interiör är en av de snyggaste jag någonsin sett. Bara att gratulera :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
nofx16>> Tackar Tackar Jag tror att jag e ensam i Sverige med en M3a med den färgen och/eller den Inriören...=) Loqmankaki>> Har beställt en likadan som jag ska ha som takvinge för han vill inte lyfta riktig förrens efter 400km/h =) Nä men det ser större ut på bild än i verkligheten men visst antingen tycker man om den eller så gör man det inte, och tro mig jag har fått MÅNGA komentarer om just vingen men de flesta e possitiva =) ---- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
| Du Laurin hur stort öppet filter har du på din m3a gav det bra resultat? VAd gav du för det? | |
|
Jag funderar på att köpa en Techno violett 525.. årsm 95. den har den lacken från fabrik och det står tecno violett i motor rummet. Grabbar som vet vad som gäller, Dom kör bil med Propeller! (BMW) =) |
|
|
Mosse: Angående 328.a och 325.a så är min uppfattning att 325:an känns rappare och roligare karaktär på motorn, det är ungefär som mellan M3 3.0 & 3.2, 3.0:an känns rappare och råare liksom. Sen går givetvis 328:an bättre, speciellt i högre farter. Det är precis som mellan M3.orna där också. Nån som har sett min lila individual färg förut?? Bilen:Länk /Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.