|
|
|
|---|---|
|
Jag har gått och funderat på om jag ska sälja min 525i -90 (M20) och köpa mig en nyare 540iA (94-95.) Men tittar man runt här, så ligger "bara" 525:orna i denna årsmodell i 20-30000 beroende på skick, miltal och utrustning. Min 525:a anser jag är en "pärla" den är importerad av mig själv 2000, jag är 3:e ägaren på bilen, 2 innan mig i Tyskland inom samma familj. Bilen är utrustad med svart skinn, shadowline, taklucka, men den saknar AC och elhissar. Den har gått 22000 mil och är servad och välskött. Men när man tittar runt på annonser så är det inte lönt att sälja den ju? Man kan ju inte få mera än kanske 30000? Varför är de så billiga? /Per | |
|
Tillgång och efterfrågan är det som styr priser på begagnatmarknaden. Så det finns många säljare och få köpare är svaret som jag kan ge dig. Det finns otroligt många E34:or på marknaden nu, din saknar dessutom hissar och ac, vilket kommer göra den ännu mer svårsåld den har dessutom passerat det magiska 20 000mila strecket och värderas därför lågt, mycket lågt. Tyvärr.... |
|
|
Hej Hubbe! Ja, det kanske är så enkelt. Det lönar sig nog bäst att ha bilen kvar som vinterbil och köra den blivande 540iA:n som "sommarbil." Har hittat en fin 540iA -94 för 68000:- som verkar intressant. |
|
| Vi ska inte glömma att det är en bil som är 13år gammal av en model som är 15år. Tycker de ligger högt i pris om man ser så. | |
|
Rubriken är felformulerat, 525i 90 eller någon annan bil kommer aldrig att bli "alldeles förbillig" det är efterfrågan och tillgång som styr priset.... /Simon |
|
|
Har du tålamod och annonserar flitigt bör det inte var några som helst problem att sälja bilen för 35-40000 kr. Sätt ut en annons på 40000 till att börja med och berätta noggrant om bilen. I ärlighetens namn tror jag lätt att du får över 30000 kr för bilen. Det gäller bara att hitta en köpare som inte sitter och lusläser BMWpower varje dag ;) Som när jag sålde min farsas 525i -93 för 70000 kr i höstas. Ser du inga intressenter på bilen kan du ju sänka lite kontinuerligt. Och ha tålamod! Bara för att värdet ligger på 20-25000 betyder det ju inte att du inte kan få ut mer om du ligger i? Så visst går det om du bara vill. ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.