|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som kan kolla om man kan flytta tillbaks orig kylaren 7cm om man tar bort orig fläkten och ersätter med en elfläkt? Skulle vara bra så jag kan bygga klart dom åt er.. /Andreas | |
| Andreas: Vad tar du för att tillverka en intercooler med cellpkt i dim 500*200*70? Vill ha siktigt snygga svetsar. Kimpa. | |
Turbobeamer |
Flyttar man tillbaka kylaren 7cm så kommer den att ta i i vattenpumpen. Jag har flyttat tillbaka min ca 5cm och då är det 1cm kvar till själva gängorna som org. fläkten sitter på. Men kapar man av denna så kanske det kan gå. |
| Gängade delen på vattenpumpen är bara att kapa bort, och den sticker ju ut nån cm. | |
|
"bultskallen" på veven sticker ut såpass mycket att det är bara 4 cm fram till kylaren. Är iofs en enkel mats att korta av den eftersom den är så attans lång så man får ända kvar ett rejält nyckeltag. /Per |
|
| på min 318is känns det som att det är ungefär 2dm mellan kylare och motor. om inte mer. kul att det finns några fördelar med mindre motor i alla fall :) | |
|
Kimpa: Jusst den storleken har jag inte hemma,men kan fixa! Pris är beronde på hur gavlarna ser ut men ca 4500kr kostar en sån och då är den svetsad på alusvets firma,mycket snyggt! |
|
| Andreas: Okej, priset låter rätt, har du nån länk med bild eller kan du maila bilder till mig på typ hur dom ser ut (svetsar mm)? Tankarna bör vara i 45 eller 90 gr emot coolerns längdriktn och sitta i "nederkant". | |
|
Kolla nån länk på mitt insug,han har svetsat det. Får du inte plats med större ic då? Har ett cellpaket hemma med fina kanaler 100x20x70 så den räcker lite till effekt:) |
|
| Andreas: Nej, kan inte ha så stort, måste ha ett cellpaket med måtten 520*280*65-70 mm. + tankar. Kan du få fram nåt sånt? | |
|
Hepp................ Kimmo..... Jag vet en kille som kan göra måttbeställda på alla ledder.......... //Jesper |
|
|
Japp ja kan nog fixa ett sånt,kan få tag på dom mesta mått.. ska kolla imorrn /Andreas |
|
| Andreas och Jesper: Jag har extrema krav på finish, svetsarna ska vara KANON....! En skada man bär med sig.... Har så dåligt med plats o fronten på Z3M-Coupe´n, har gjort en exakt mall på strlk och tankar, har även skurit en del i fronten ( usch för det ).... Kimmo! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.