AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
818

Ställt på pärlan!

sebbe
Gomorgon gott BMW-folk!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har ställt på bilen.........Vilken känsla..Men jag behöver ju inte förklara.......Ni vet va jag menar!!!!!!!!!!O snart är det eran tur.
Va lite nyfiken på va försäkringen skulle hamna på i år,jämfört med förra året.........Hel-försäkring+MER kostar mig 3856kr/halvåret!!!!!Inte så farligt,o med tanke på att bilen bara är påställd ca 9 månader så blir priset ca 5800kr för en hel "säsong"....En ökning med totalt ca 500kr....Helt acceptabelt.....Ville bara informera er,så ni vet vad som ev,väntar er....Har Länsförsäkringar!!!!!!!!!!!!!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Var inne på Vägverkets hemsida i dag och gjorde påställning till den 1 april och besiktning är beställd till den 8 april. Däremellan blir det vaxa och putsa. Nu är det inte långt kvar :)))

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
ZT
164
ZTreCoupe
520d M-sport/performance Touring -12
Sitter här med ett stort leende i hela ansiktet.
Ställde på bilen igår-kväll...
Bilen känns 10ggr mer brutal första gången man kör den
efter uppehållet :-) än när den körs "varje" dag.

Cs på vägarna!
Agge
Orkade inte vänta längre. Blev så sugen när jag såg feta bilar ute på vägarna. 1:april blev 14:e mars. Var och besiktade bilen imorse, den var felfri självklart. F*a vad bilen känns brutal!!
Nu kan jag inte sluta flina :)

MVH
//Agge
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Kanske en dum fråga men ändå: vad går de igenom på besikningen när man ställer på bilen? är det som en vanlig besiktning? eller???? och är det samma pris som för en vanlig besiktning?

Första påställningen för mig.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Är den besiktigad redan så behövs den inte besiktigas igen!?

/Jimmy
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Det är en -99a så jag tror att den har sin första besiktning någongång i år.

Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En besiktning är en besiktning oavsett om du ställer på den eller hur du nu gör. Finns inga speciell besiktning för när man ställer på bilen.
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Skall ställa på min nästa vecka :-)
Kommer att bli en otrolig kick att börja gasa M3:a igen efter att ha kört hela vintern.....Väntar som f¤n.

Jan
BMWCS # 3966
Måste bilen besiktas omgående efter påställning eller finns det någon tidsfrist? Min slutsiffra i registreringsnumret är 1.
bjoerck: hmm slutnummer 1 då har du alltå perioden 1:a november- 31:a mars till att besiktiga bilen med januari som "utgångsmånad" vilket ger ett flex på plus-minus 2 månader. Jesperadon får rätta mig om jag har fel...

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
man har väl 10 dagar på sej att besiktiga om bilen har körförbud efter det att man ställt på den...
detta ändrades förra våren eftersom det var sån kö hos SBP...
eller har jag fel?

/Jonas
pe
68
peko
M3 SMG 1997
Ställde på min M3 idag! Kan bara instämma med att känslan är total, det går ju inte att låta bli att gasa......
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Jag ställde på min i början på mars också kunde inte hålla mig när vägarna var torra och solen sken...=) Går ju LITE bättre än min Golf || GTD =D

----
"Second place is the first loser..."

Länk

/// Mvh Laurin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.