|
|
|
|---|---|
|
Hej!Jag var på bilprovningen med min nyinköpta 323-79.Väntade på min tur,numret visades 2:ans port,körde fram och där stod tre stycken bes.gubbar på rad!!Herre gud tänkte jag nu blir det bussen hem,dom flög på bilen allihopa.CO-halten var hög som f"n men det visste jag,bromsarna superbra.Sen började underredets besiktning,två stycken med extra spetsiga hammare bankandes som några snickare!Dom hittade ett hål i framv.balken,killen slog igenom med hammaren"här var det lite rost"sa han,sen fortsatte och slå och bända på samma hål!!!?Varför är det så jä"la roligt att banka sönder mer än nödvendigt?Sen var det framvagnens tur"här fattas ju halva bussningarna till k-hämmaren i länkarmarna"sa han,båda sidorna!"Nää det skall se ut på det viset"sa jag,men han satte en tvåa på det,för dom flesta bilarna ska det vara gummi på bägge sidorna där k-hämmaren går igenom!Är det nån som har en bild på en sådan så är jag tacksam för det.Jag har en l-arm liggandes från min gamla 320 och den ser likadan ut som 323:ans!!!Ingen gummi på framsidan! "voffo gör dom på detta viset" | |
|
Bara att gå in till chefen och lämna in ett klagomål! Bussningen ser ut som du säger, inget gummi framtill! Ta bara och fixa dom andra sakerna och åk in på en ombesiktning, säger dom något så säg åt dom att ringa till BMW så får dom veta sanningen! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Tack för det!Tänk om det är nån som inte hade begripit sig på detta,då hade personen köpt två styck länkarmar för 750kr/st=1500kr+montering!Mycket pengar i onödan!Det skall bli roligt att ombesiktiga denna gången! "voffo gör dom på detta viset" |
|
|
Där kan vi ju ha en förklaring till varför det kostar 300kr för 10-15minuters jobb, de är ju tydligen 3st ibland.... Antagligen så fick din bil bli undervisningsobjekt. Men hade han varit ensam så hade han säkert hittat samma fel ändå. Lycka till med länkarmarna! |
|
|
Är det inte snarare så att man ska vara tacksam för att fel hittas när man besiktar, det ligger väl i bilägarens intresse att veta att bilen man åker är trafiksäker. Kan förstå att du är upprörd över eventuella felaktiga anmärkningar men kommentarer som "två stycken med extra spetsiga hammare.." känns lite överflödiga tycker jag. Lycka till vid ombesiktningen. Mvh / Malte |
|
|
Om det nu är som du säger med länkarmarna eller krängningshämmarbussningarna är det ju bara att påtala detta för platschefen så blir det ju utrett. Ska du ändå in på efterkontroll kan du ju ta det då! Angående att "slå mer än nödvändigt" på en rostskada är ju detta för att få fram rätt bedömningsgrund. Det finns ju både "bra att veta", tvåor och treor på rostskador. Ett slag kan ge en "bra att veta", nästa slag visar att skadan är stor nog för en tvåa osv... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.