AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
304

Sportchassi standard på 530 från 95?

Visa användare
130
warcow
728IA -99
Satt och läste den här: Länk

Och där framgår det att sportchassi är standard (åtminstonde i Usa och 540). Frågan är: Var sportchassi standard från 95 även på 530?

Själv vet jag inte vad som skiljer det från vanlig (okunnig) men på min utrustningslista står det inget om sportchassi. Men det gör det ju inte om saker som är standard.

/Stefan
Länk
Stickern gäller 540i 6vxl vilken såldes som M5 ersättning i USA därav lite sportigare inriktning allra sportigast var M540i endast Canada respektive 540iM för USA båda med Nürburgring-chassi länk...

Länk

Min 540 är extrautrustad med 704A M sportchassi vilket skulle stå med om din hade det.

Mvh Stephan

Visa användare
130
warcow
728IA -99
Trist :(

Tycker ändå att min har ganska hård fjädring (vilket jag antar att sportchassiet är också) Hur hård är ett äkta sportchassi egentligen? Eller missar jag poängen helt?

/Stefan
Länk
Den går rätt hårt åtminstone jämfört med 735i E32 "inget sportchassi och dessutom 15" på den" men ändå bekvämt om man jämför med mindre komfort betonade bilar en 7 serien, men jag har lite svårt att minnas pågrund av att det är 5 månader sen jag körde bilen sist men snart är det dags.

Mvh Stephan

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Jag har M-sportchassi på min bil och jag tycker det är en ganska perfekt avvägning mellan komfort och sport...personligen skulle jag dock vilja ha ytterligare ngt hårdare chassi men så hade jag oxå en stenhård E30 innan jag köpte 530:n... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.