|
|
|
|---|---|
|
Tjena Om man känner för att dubbelturbo mata v12an i 750, va ska man ha för låda som pallar effekten?? finns det kraftigare automater ,från nyare tex eller kan man använda 6-växlade från 850, den borde väl passa 750? | |
ant |
hur mycket ska du ha i effektväg då? det borde finnas ganska stora marginaler på din låda om man tittar på andra lådor som bmw monterat på sina bilar. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
| ingen aning.. bara funderar lite än så länge kanske 450-500.. lådan i 750 har rykte om sig att vara väldigt klen och inte tåla många extra pållar. | |
PETER.O |
Det är vridmomentet som knäcker lådorna ej HK. Men du kan glömma BMW automater dom tål inte en V12 med dubbelturbo för det blir väl minst 700- 800 NM i en sådan motor om du inte mes laddar. Det enda som håller är USA-automater.Hur dom manuella lådorna håller vet jag ej.Det är ju dessutom en rätt tung bil och det gör inte saken bättre. Mvh Peter |
| jao jag vet ju att det är vridet som knäcker lådor är nog trött... , men är det någon som vet hur mycket vrid 6-växlade klarar av? eller kan det gå att använda en automat från en e38 750? | |
PETER.O |
E38 automaten är konstruerad att tåla 560NM,hur stor säkerhets marginalen är vet jag ej. Mvh Peter |
| Kolla vad Maclaren F1 har för låda, dom har ju BMW V12, | |
PETER.O |
Maclaren F1 har en transaxel, alltså växelåda och bakaxel i en enhet. Det blir lite pyssel att montera i en E32:a. Mvh Peter |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.