|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara tipsa om detta program som går Onsdagar kl 23:00 på TV3, det vill säga NU! Det körs mycket BMW, dåd et handlar om två Autobahnpoliser. Handlingen är stundtals skrattretande(kul) men det är alltid kul med tyska program tycker jag :-) Observera gärna att när det ska hoppas/stuntas med bilen så byter de ut E46:an mot en E36 :-DDDDD Så byt burk snarast så missar ni inte så mycket av dagens avsnitt! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk | |
| ne..blä..såg ett halv avsnitt..var så satans kasst så jag stog inte ut..även om en å annan Bemmer medverkar.. men afan.. de e ju roligare isåfall å börna själv :D | |
|
Sikkan, ;-) Det är så underbart tyskt. Mitt nya favvoprogram :) "Cobra 11", heter det förresten. |
|
|
nofx16: du brukar ha rätt men denna gång så är du på djupt vatten:)) håller med dig om det är super tyskt men ack så dåligt...... hur går det med bilen? |
|
|
Har ni ingen känsla för ironi gott folk? :-D Man SKA ju kolla på programmet för att det är så dåligt. "Ett dåligt seriöst program brukar framkalla mer skratt än ett mediokert humorprogram", det är en bra tumregel :-))) starre, Går inget vidare med bilen. På fredag bogserar jag ned den till Need For Speed så får Tobbe ta en titt. Förhoppningsvis blir hålet i plånkan inte för djupt bara :-) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
starre: Jag svarade på ditt mail men fick tillbaka detta... Hello! Thank you for your email! I am out of the office and will be back on 12/3-03 I will reply on my return to the office. Br _____ Micke Länk Länk |
|
|
Hehe.. Glömde ju skriva om Cobra... Jag tycker faktiskt som Kalle.. Det är så dåligt att det blir kul. _____ Micke Länk Länk |
|
|
Kollade lite på det alldeles nyss och fick se att en gocart ute på Autobahn kör ifrån en BMW 3serie (polisbilen) fast dom gasar fullt! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Braxen, Det där var inte vilken GoCart som helst! Den gjorde enligt programmet "0-100 in 3 sekunden und hat einen höchsten geschwindichkeit auf 260Km/h" Inte undra på att det gick undan :-D |
|
|
nofx16: min tyska är dock inte lika bra som din tyvärr så vad betyder det du skrev? |
|
|
starre, Gocarten gjorde enligt programmet 0-100 på tre sekunder och hade en toppfart på 260. väldigt realistiskt ;) |
|
|
nofx16! 260km/h är inte att leka med =) Tror att jag ska köpa en sådan och försöka regga in för trafikbruk =) starre! Det betyder något i stil med "0-100km/h på 3sekunder, och en toppfart på 260km/h"! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
| Uppgifterna för en gocart stämmer bra, om det var en växlad, sk Grupp E cart. 0-100 på ungefär 2,7 s. toppfart vet ej. | |
|
Hubbe325, nofx16 m.m: Detdär var nog ingen E-kart. Jag är ganska säker på att det var en C-kart. De åker med 125 cc-motorer på runt 80-85 hästar. 7 växlar och de väger runt 110 kilo + förare. Det gör att de går ganska bra. När de kör tävlingar har de liknande gummiblandningar i däcken som F1. 0-100 på 3 sekunder är i överkant helt klart. De som kör sådana brukar säga att de gör runt 0-100 på strax under 2 sekunder. Toppfarten beror alltid på utväxlingen. Du vill inte sitta i den över 250 knutar och du gör det sällan heller, men växlar du ut den rätt så har du en teoretisk toppfart som vilken Ferrari Enzo som helst ungefär. :) Jag har inte kört någon själv, men jag har f.d. träningskompisar som har gjort det. Jag har fått hålla mig till 100 cc utan växlar. Det finns inga seriösa serier för växlade cartar här i Sverige. Lite sporadiska race på riktiga racerbanor ibland (har kört ihop med STCC och de andra för ett par år sedan runt om i Sverige). Ute i Europa är det klart större där de kör både på riktiga racerbanor och på stora gocartbanor. Att de kör på sådana banor som de visade i serien händer nog ganska sällan dock. Det är som att klämma in en F1-tävling på Kinnekulle ungefär. :) Lite utsvävning och besserwisser blev det, men att köra ifrån en E46 är nog inga större problem direkt. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund2306: Var det Formel Yamaha du körde? Har själv kört Micro och Mini innan jag la av. De går rätt bra även med 80cc motor =) Vad gällande carten i Cobra 11 stämmer det som du säger. Lär ju va rätt soft och bränna runt i en sådan, Supercart heter de väl om jag inte mins fel? Cobra 11 är faktiskt så dåligt så det blir rätt kul. Det roliga är att i reklamen säger de att det är "Autobahn serien som blivit en succé i Tyskland" eller nåt liknande. Konstigt att tyskarna har så bra smak för bilar, men inte för TV =) Att ISDN skulle va så användbart för att spåra telefonsamtal, det var nåt nytt för mig ;-) |
|
| Haglund: såg inte programmet så jag gissade bara vilken typ av cart det kunde ha varit. Var för några år sedan och såg E-cart race på Järfälla, en aning kort bana för den typen av cartar.... | |
|
K.Kierkegard: Jag körde Micro, Mini och Nordic och sen lade jag av. Tog lite för mycket tid och att ligga och kuska halva landet runt varje helg blev lite för mycket. :) På träning blev det ju dock ibland att man fick köra någon Junior A och National A och då flyttade det ju på sig utan tvekan. :) Jo det är C-cartarna som brukar kallas för Supercartarna. Ingen som fattar vad det handlar om annars tror jag. :) Hubbe325: Det är svårt att se skillnad på dem faktiskt, men lite skillnader finns. Banan i Järfälla känner jag inte till, men de flesta banor här i Sverige förrutom de vanliga racerbanorna (typ Anderstorp, Falkenberg o.s.v.) är för små för sådana cartar. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Ingen som kollade Cobra 11 idag? :-D Handlingen var lite bättre än vanligt....men i slutet flippade det som vanligt ut! :))))) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.