|
|
|
|---|---|
|
om man har fått glykol i värme paketet vad ska man göra för att få det tätt igen och utan glykol...?? Holmen | |
Mattan |
Vad menar du?Glykol får man ju in i paketet via kylvattnet. |
|
Jadu jag vet inte riktigt vad jag menar me dej e bara vad jag har hört! För de e som en hinna på insidan runtan som kommer tillbax så fort man slår på fläckten!?? Holmen |
|
|
Du menar att du har läckage i värmepaketet? Tråkigt eftersom detta oftast är både dyrt och knepigt att laga. |
|
Len |
Om läcket ligger inne i kupén så kan det vara i cellpaket (värme-) eller kanske i den vattenventil som sitter ansluten till paketet. Delarna kan du hitta på ngn skrot , likväl som hos BMW. Hos BMW kostar dessa nämnda delar ca 1200-1500 per st. På skroten 300-500. Måste man byta elementet (dvs göra det själv) så måste man demontera en del under instr.brädan, bara för att sedan kunna dra ut elementet åt sidan. Men det går. Finns trådar om detta byte. När det är klart, kolla att det är torrt under mattorna... Och se till att kylsystemet blir riktigt luftat, annars blir det nya/andra problem! När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
| Om värmepaketet läcker borde du känna en ganska tydlig doft av glykol inne i bilen. Att det blir imma på rutorna kan ha andra orsaker. | |
| bröva med kylartätning funkade på min bil håller än i dag | |
|
Mmmmm, kylartätning. Ännu en seriös lagning. Ska du laga bilen så här så ska jag ge dig några andra tips: Spricker kylarslangen köp hubba bubba och sätt det runt slangen... Skulle lådan låta illa så tryckner bananskal det får tyst på den. Rost lagar du lätt med gaffatejp eller spackel och pizzakartong. Kan inte lova att det håller men ser riktigt proffsigt ut........... Svempa |
|
|
Ifall de skulle ha packat ihop skulle ja rekommendera att inte lämna in bilen å få d fixat. Gå in på bildelsbasen.se å leta på dom delar som ska bytas så får du bra pris på beg. delar. Kan man inte skruva själv så kan säkert nån av dina polare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.