|
|
|
|---|---|
|
Hej där, Vet inte om man är paranoid och alldeles för petig om sin M, men har en kort fråga: Har för mig att det börjat vina konstigt (som om det blåser kraftigt, ett ljud som stegras vid gas och ökad hastighet) vid gaspådrag runt 2000 rpm i bilen. Ljudet verkar komma från alla håll, men möjligen från motorn. Står man stilla och gasar så låter det ej. Är jag galen, eller kan det vara ngt som hänt? Har inte kört på nåt eller ngt annat som hänt. Bilen är dessutom M testad för 1,5 m utan problem. Kanske det bara susar i mitt huvud. Man kanske bara älskar sin BMW för mkt. | |
|
Tjena, Det brukar kunna susa om sidorutorna, speciellt på dörrarna. Kolla så gummilisten som går runt är insmord och "smidig", så det inte kan läcka in luft (och ljud) i onödan. /eFx |
|
|
Har du öppnat huven och lyssnat/varvat upp lite? Då kan du ju se om det är därifrån ljudet kommer. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Hej igen, Är det inte ngn som har en aning om vad detta kan vara: * Har lyft huven, samma vinande ljud kommer från främre partiet under huven- det har def inget att göra med rutor eller så. * Samtidigt som ljudet uppstått uppfattar jag det som att jag har typ misständning eller krafttapp på lågvarv, den tuffar fram "lite" grann bara. Detta försvinner eller känns inte vid högre varv eller hastighet. * Inget läckage av olja eller vatten (troligen inte packning) * Har hällt i K-sprit i tanken. - Kan det vara lite vinterrost på tändkablar eller liknande? Men det tror jag inte förklarar vinandet. ? Sover dåligt om natten just nu, vad kan detta vara? Det bär nog av till BMW för provkörning med mekaniker imorrn. |
|
Conny Sonnysson |
Kan de vara Vanosproblem? Är väl ganska vanligt fel på m3 3,2. |
| VANOS låter som ett knackande ljud vid lågvarv har jag förstått. Bilen låter vid tomgång helt perfekt! inget susande överhuvudtaget, ej heller vid ökade varvtal. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.