|
|
|
|---|---|
|
jag har ett stort problem bilen går varm, har mekat hela dan köllat termostat , vattenpunp bilen cirkulerar inte i alla fall.risken är väl att det är toppackningen (hoppas inte) men den ryker inte spär inte går ej dålligt. det kan inte vara luft isystemet el, nåt annat. tacksam för tips.obs 525 89:A m20 motor trot ja de är... | |
|
Det sitter säkert luft i systemet fortfarande. Har själv haft problemet. M20 är väldigt svårluftade och tyvärr väldigt känsliga för att gå varm. Jag hade nyss bytt kamrem och bytt kylarvätska på min 525i -90 M20. Vi skulle då lufta systemet, oj vad vi luftade o luftade o luftade o luftade, men den gick bara varm. Vi ställde den i en uppförsbacke (så att expansionskärlet kommer högre upp än motorn) och vred på full värme i kupén, sen knackade vi lite på värmeventilerna (de sitter mot torpedväggen på förarsidan, små grå cylinderformade saker) och "BLURP" sa det i expansionskärlet, då käkade den en massa kylarvätska, det gick säkert att fylla på 2 liter vatten till! Så prova knacka på värmeventilerna när du luftar. /Per |
|
|
ja har fårstått det ska pröva hoppas hoppas! tack ifrån en snart utfattig bmw ägare ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.