AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
405

Värde på M5 -89

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
En M5:a -89 import i år
18000 mil
nebesiktigad och skattad
skitsnygga 3,8 l fälgar (typ titanfärg...) 17" 255 och 235
Elhissar
Elspeglar
Ellucka
Stereo
Stora kliman
Helläder med sportstolarna (fyrsitsig)
-96:ans spoiler
helt ny lackad på grund av infrottsförsök (repade dörren)
nedlackad
slick 50 behandlad
sportfilter

Kanonskick, går otroligt bra (funderar på om den inte är chippad för den hänger med en 3,8l)

Vad tror ni bilen är värd?

//Daniel
Hejsan,

förutsatt att bilen är i bra skick och att milen är riktiga och att bilen är fullservad och okrockad tror jag att 60-80' är rimligt...kanske är jag ute och cyklar..., men jag tror att det är svårt att få ut mer än 80'.

Lycka till med försäljningen!

Simon
Froz-523
Eller, lycka till med inköpet!
Kolla Simons priser, tror de är rätt realistiska. Har för mig att 89:an var första årsmodellen för E34 M5. Och framför allt, kolla milen (men det gör du väl!).

Visst går de som f-n!
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Den är servad och mycket välskött, fantastiskt fin faktiskt. Har servicebok, som verkar äkta, så milen stämmer.

Lacken är ju perfekt, inga stenskott, småbucklor eller repor, och likaså inredningen är mkt fin. Ska nog behandla lädret bara.

Motor, koppling, bromsar, växellåda är i bra skick. Alltså verkar hela bilen vara välskött och jag har inte märkt några konstigheter. Krockad tror jag inte heller att den är för alla skarvar är raka.

Så över 60' måste den vara värd! Jag tror den är värd nånstans mellan 80-90'. Det finns ju gott om gamla M5:or för priser ända ner till 60' men då är de risiga och ofta med halvtaskiga växellådor osv...

Tacksam för fler värderingsåsikter.

//Daniel
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
En riktigt schysst M5'a är nog värd det som du säger, 80-90. Det är nog en fantastisk bil.

Mr C
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.