AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
459

Hur mycket ska jag lägga emellan min 316 - 323ti

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Hallå. Jag diggar verkligen köregenskaper, inner- och yttermått, design, siktförhållanden, allt är toppen med min 316i Compact. Men mycket vill ha mer, särskilt motoreffekt och sportstolar. Så jag vill byta upp mig mot en 323ti Compact.
Frågan är hur mycket jag ska lägga emellan? Min 316i är årsmodell 2000, har rullat 2200 mil. Extrautrustad med Supersprint avgassystem, mittarmstöd, diverse utsmyckning. Originaldelar och BMW-servad.
Jag vill ha en 323ti av samma årsmodell med lika många mil eller färre.

/Kjell

En fråga,

diggar du verkligen designen? I förhållande till andra 3 serier?

Simon
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Japp. Hatar sedan-design... Det är en gammal kvarleva från T-forden. Varför går utvecklingen inte framåt på alla plan? Jaja... [1] 3-serie Coupé är snyggast, [2]Compact med aerodynamikpaket, [3] Touring och [4] sist sedanmodellerna. /Min åsikt
Ka
85
Kalle
330ci -00
Tjena Powerkjell

Varför inte köpa nya 325ti istället?

Ok,

jag respekterar din åsikt, själv mår jag illa när jag ser compacten. Alla andra småbilar typ Golf, Audi A3, Peugeot överglänser compacten.

Har den bra andrahandsvärde? Jag har aldrig träffat någon som på fullt alvar gillar compactens design...kanske finns de och andrahandsvärdet blir stabilt ialllafall?

/En som undrar
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Kalle>>> Visst vore E46 325ti vass, men priset är aningen mastigt. E36 323ti är fortfarande en fin maskin och jag trivs med E36'an så den är jag väldigt sugen på. Behåller du din 318?

/Kjell

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En mycket grov gissning vore ca 40-50 tkr emellan? Finns ju ganska få 323ti så vad som är korrekt marknadspris på dom är inte lätt...

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Ka
85
Kalle
330ci -00
powerkjell>>> Jag behåller den nog ett tag till. Men är lite besviken på den för tillfället då den inte gick igenom besiktningen.

Compacten håller väl priset hyfsat i förhållande till andra BMW. Linjeskön är den väl inte direkt om man jämför med coupen.

/Kalle
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Nu har jag mailat bilder på kärran till läsarnas galleri. simon_en borde nog tänka om som skattar golf & peugeot högre...

Japp! Nu fick jag ett ganska tillförlitkigt svar på denna fråga; min säljare var villig att ta in min Compact för 150.000 och sälja "sin" 323ti för 190.000.- så Askens uppskattning håller!!

/Kjell

holmis54
Ett tips till powerkjell

Länk
Den här kan ju vara intressant också: Länk. Bilen har stått där i över ett år så det borde ju gå och pruta en hel del på den.
mackan325
Detta är väl att slå på ett getingbo... vad är det för fel på Peugeot? Jag har en 206 XSi -2001, en kul liten bil med bra prestanda (110HK) till ett mycket fördelaktigt pris. BMW har inget att erbjuda som matchar den.

Att jag sedan kör 325 för skojs skull på helger etc är en annan historia.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
mackan325>>> Smaken är väl som röven - klöven. Personligen tycker jag att BMW's köregenskaper slår Pegan. PS, vad kostade din Peugeot? Min 110 hk Compact kostade 159' inklusive extra stötdämparpket och V-däck

///Kjell

mackan325
Listpris 206 XSi 110HK - 2001 = 116900.

Standardutrustning = Sportpaket inkl. spoilers + dimljus, läderratt/knopp, sportstolar, sport instrumentering. Elhisssar, elspeglar, fjärr c-lås et.c.
-d
299
-dB
130i -07
När jag köpte min velade jag mellan en 206gti ny o en 323ti -98. Och efter en provkörning var jag såld på bmwn, en helt annan bil att köra. Dock samma pris i princip :(
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Powerkjell sålde väl sin compis för ett bra tag sen..

Min M3 DAYTONA Länk
----------------------------------------------------------
Min M3 MUGGELOROT Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.