|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att bygga ihop en M30 3,5 maskin och undrar om det finns någon effekt vinst i att byta till ett större spjällhus och isf från vad? Jocke 1.07.30 på Gelleråsen:) 1.00.17 på Knutstorp.. 0.41.42 på Falkenberg.. 1.19.96 på Mantorp.. www.JoCompetition.com | |
|
ragga tag i ett spjällhus från en m5a...man måste dock annvända en addapter mellan topp och spjällhus och flytta temostathuset med en addapter platta till termostathuset Alt att annvända en termostat från en m10 motor och nytt "uttag" på toppen att sätta givarna i. Kolla på Jonas e28 Länk MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
TACK Pelle! Helt klart kaxigt!! men det blir både mycket jobb och dyrt, kan tänka mig att ett M5 insug inte är så billigt! det värsta är att man blir lika sugen varje gång man ser ett sådant bygge! Min tanke var om man kunde byta till ett något större spjällhus.. Men om nån har ett M5 insug liggandes så.... Jocke 1.07.30 på Gelleråsen:) 1.00.17 på Knutstorp.. 0.41.42 på Falkenberg.. 1.19.96 på Mantorp.. www.JoCompetition.com |
|
|
Javisst är det manligt att ha separata spjällhus :-) Jag har gett knappt 4000:- för spjäll+pleniumkammaren+div delar för att kunna montera dit det. Om det är dyrt vill jag dock inte påstå. Problemet är ju att hitta någon som vill släppa på grejorna. Prova att söka i tyskland/england på ebay man kan faktiskt hitta en del kuliga grejor där.... MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
oki.. tack för tipset! 4000:- låter ju ganska rimligt..men det blir nog att vänta lite med insuget.. Jocke 1.07.30 på Gelleråsen:) 1.00.17 på Knutstorp.. 0.41.42 på Falkenberg.. 1.19.96 på Mantorp.. www.JoCompetition.com |
|
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
Prova ring runt på div. skrotar. hittade M5 spjällhus komplett med plenum och allt för 1500:-, de var i perfekt skick, bara ett tips! |
nicorett |
Jag köpte mitt m5 insug (3,6) för 2500 med spridare och plenum och hella kalaset. Det köpte jag vid faluns bildemontering. Hittade det med hjälp av bildelsbasen. Men jag var även till hedemora bildemontering och där skulle dom ha 3000 för bara plenumen, så det finns mycket pengar att spara på att kolla runt lite. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.