|
|
|
|---|---|
Shogo |
Hej! Min bil har originalmonterad ac, förre ägaren vart dock trött på att fylla på den och hängde av remmen, kylaren byttes i samma veva, och på honom lät det som att han valt en kylare för en bil utan AC och att den skiljer sig mot den som sitter på bilar med AC. Hur som helst.. resterande delar av kylsystemet sitter kvar. Vad kan det kosta att få igång det igen, antar att det måste plockas ner och rengöras/renoveras + eventuellt byte av kylare ? Det börjar ju trots allt bli varmt ute..och jag har inga elhissar :( |
|
Jag har inget svar på vad det kan kosta, men jag skulle vara lite försiktig med säljarens påstående. Om AC:n är tom så startar ändå inte kompressorn vilket gör att remmen i sig saknar betylse. Tar man bort remmen så får man nog misstänka att kompressorn kan ha skurit, antingen bara att den låter illa eller att den är helt fastkärvad.... ------------------ Always Diesel |
|
Shogo |
Jag tror ej att fd ägaren(enda ägaren dessutom) ljuger ang AC´n då det finns annat på bilen som han informerade om som han ej behövt :). Men om fallet är så att kompressorn har skurit ihop. Antar att det är en relativt stor kostnad, mej jag är nog beredd att slanta upp ett gäng lappar för att få igång den. Finns det någon bra Kylfirma i sthlm/nacka som kan ge en offert ? |
| Titta i DN det är flera ac firmor som annonserar varje dag där..det är troligt att remmen är avtagen för att lagret underremskivan kan vara på g det låter som en stenkross då.. men förvåna dig inte om priset hamnar 10 -15 tusen..ju längre den vart ur funktion så har du otur så smäller slangarna samt lite till när den blir trycksatt...sä jäkligt kan det bli | |
Shogo |
Skall kolla upp detta...AC´n har visserligen varit urkopplad sen 98 men bilen har endast rullat några få tusen sommarmil efter det. Får annars börjar undersöka möjligheterna till elhissar. |
| Det är så att slangar torkar och packningar torkar när systemet är tomt ..ett vanligt fel på BMW är ju att kylpaketet i fronten går läck att byta det samt fylla kan hamna mellan 6-10 tusen..är det sen fel på mer så pengarna rasar iväg...så det är inte alltid det kanske är ekonomiskt försvarbart..beror ju på hur länge man ska ha bilen bla....det bästa är ju att montera allt själv sen lämna in och fylla det spar ju verkstadskostnaden..men det är ju inte så lätt när man inte vet var felet är..då kan man ju om det går åka till en AC kille och be honom fylla med spårmedel så det syns var det läcker.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.