|
|
|
|---|---|
holmolle |
hej, skulle vilja ha lite råd om Z3:an. Är det en kvalitetsbil?, märker man att den är usa-byggd? Dessutom verkar det som bilar med småfel, typ gnissel-knarr, div andra missljud allt mer frekvent släpps från fabrik.Detta är inte acceptabelt-upplever ni så också? Bytte min BMW-01 mot en Alfa- 02 och upplever alfan som kvalitetsbilen! dock önskar jag en Roadster(30-års kris?) och kanske kommer jag tillbaka till Tyskarna? |
|
Om pengarna tillåter, satsa på en E46 cabbe den har 4 riktiga platser även om Z3 är en riktigt kul liten bil:) De milen jag spenderat i Z3 roadster( 2.8, 3.0, M) har jag upplevt som relativt tysta och stabila men att jämföra med tex en E46 eller E39 är nog inte riktigt rättvist. Mvh Asken |
|
|
Jag tycker det är bra kvalité på min z3'a fast å andra sidan så är jag inte ute och provar andra bilar så värst frekvent. Jag tror inte att det är någon skillnad mellan en usa byggd bmw eller en från tyskland. BMW har säkert samma kvalitetskrav oavsett tillverkningsland. Att en z3 är ett bra botemedel mot 30-års kris råder det ingen tvekan om ;-) /Hans |
|
|
Tycker att min Z3 M är helt klart en kvalitetsbil. Men närmare 5000mil på mätaren har jag inga missljus eller knarr......och jag är inte jättesnäll mot den...(Har blyfot:-)) Kör E46 coupé nu detta halvåret men det är roligare bil Z3:an men jag funderar starkt på E46 330Cab då det är en KANON....har provat för ca 1 vecka sedan OO=00=OO |
|
chrille70 |
Min Z3 1,8 -97 har jag haft sen den var ny och har aldrig haft några problem. Visserligen har jag vårdat den (nästan överdrivet) ömt. Inget gnek eller trassel. Utan bara vacker design, vinden i håret och massor av körglädje. Z3=Nemas problemas =) /C |
|
När BMW började tillverka Z serien i USA så fanns det många farhågor om kvaliteten. speciellt efter det att Mercedesar som var gjorda i USA var riktigt av riktigt dålig kvalité. Men det visade sig att så blev inte fallet för BMW. Rent av blev Spartansburg utnämnd till BMWs mest kvalitetsnoga fabrik i 2002. Själv tycket jag i och för sig att vissa saker som hände på min bil ska inte behöva hända på en utpräglad kvalitetsmärke som BMW. Till dessa hör ständiga problem med airbag lampan, färdatorn som inte håller måttet (snittvärden är rena fantasi siffror) och vanos som ibland verkar hänga up sig. ( hade 60 indikationer under sista 500 milen ). Men generellt är jag rätt nöjd med kvaliteten ( för att inte tala om körglädjen, prestanda och otroliga köregenskaper) _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Inga konstigheter på min heller med 7000 mil på mätaren. Visst har jag massvis med vägljud, men det beror på mina hjul. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.