|
|
|
|---|---|
|
Kort fråga. Jag har blivit erbjuden att köpa en B10 biturbo 91:a med få mil och få ägare för 60.000:- Jag har inte sett bilen själv men den ska tydligen vara i jättefint skick samt lite körd de senaste åren. Jag tyckte dock att 60´ låte väl lite. Any comments?? | |
|
Kommentaren blir väl:Åk självklart och kika på den :) Kom bara ihåg att kolla upp bl.a "turbosarna" ordentligt....Jag har ingen som helst erf av Bi turbon men efter en sedvanlig noggrann check så vet du säkert skicket på vagnen i stort. Att ta med en kille som kan Alpina kan aldrig heller vara fel :) Mvh Janne. |
|
| Det är en farbror i 50års åldern som har den och har tydligen haft den i sin ägo ett bra tag så skicket ska vara bra. Men tack för tipsen. | |
| Tycker det låter väldigt billigt. Säker på att det är en B10 BiTurbo och inte en vanlig B10? | |
| Nä,,jag är inte riktigt säker. Det är min far som fått tipset och han kan ju ha fått vissa detaljer om bakfoten. Anledningen till att jag tror att det är en sån är att den skulle ha runt 350 hästar enligt ägaren. | |
Perkka |
B10 biturbo för 60k? Nåt lurt måste det vara... Lägg på kanske 100k om man vill ha en fin.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| Du får ingen hel fungerande biturbo för 60k helt enkelt. | |
|
Tja, än är inte den sista stollen född eller begraven. Det går säkert att få en fin BiTurbo för 60k, men, då går det också att få en fin M5 E39 för under hundringen. Det finns faktikst människor som inte vet eller bryr sig om vad saker egentligen betingar på öppna marknaden, håller man sig framme då går det ju att göra klipp. |
|
| Jo, det verkar som att ägaren i detta fall inte vet bättre eller inte bryr sej riktigt, han ville som han sa "släppa" den för 60, men jag har fortfarande inte fått reda på om det är en BiTurbo. Bör jag handla även om det är en "vanlig" B10 3,5 för det priset i resonabelt skick? | |
| Ja, det tycker jag. Det är fortfarande ett väldigt bra pris på en speciell bil. | |
| Ja absolut, normalt ligger en skapligt fin B10 3.5 (254hk) på ca 80000kr så är bilen fin som den ska har du "sparat" ca 20000kr på den affären. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.