|
|
|
|---|---|
|
Hei. Etter ventiljustering på BMW verksted anmerkade mekanikern at det var ulåt i från registeret på min M3. Någon som vet hva det vil koste å skifta ut hele registeret med kedja, strammeskinner etc etc...Nogon som har gjort det selv?? Bilen har rullad ca.11.000 mil Takker for alle svar.. | |
Esa |
Prova först att byta ut kedjespännaren mot den från M3 E36 3.2 BMW art nr. 11 31 1 405 081. Det är många som rekommenderar byte av kamkedjan vid 100k miles ca:160000km. Jag tror kostnaden ligger bortåt 4-5000kr |
| Takk for svar.. 4-5000kr!! Nei da, her i Norge skal dom ha 11-12.000kr for å bytta hela registret!! Lite dyrt..Har bestilt E36 M3 kedjespännaren, så vi får se om det hjelper | |
WIKING |
Bara delarna ex packningar kostade ca 5250:- hos Köhler. KÖHLER 2,5 |
Esa |
Det var delarna jag syftade på och är inte BMW billigare än köhler. |
WIKING |
Det vet jag inte på dessa delar, men han var mycke billigare än BMW när det gällde 2,5 veven där skulle BMW ha runt 20000:- för bara veven hos Köhler fick man racekolvar och vev för runt 20000:- KÖHLER 2,5 |
|
Kamkedjan på S14 håller max 12000 mil sen brister den. Se till att byta den innan, så slipper du topplockssallad...... Förre ägaren till min M3 har råkat ut för kamkedjebrott 2 ggr... /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
frazze: de där var väl å ta i... ja vet ingen som bytt kedja på sin M3 E30 å ja känner många som har bilar som rullat långt över 12k mil... /Jonas |
|
|
Åf*n är jag fel på det ? Det är vad jag har hört iaf. Men jag har inte haft ngn annan M3 E30. Och jag har haft fel förr......... ;) /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
pratade med Köhler om just kedjebytet...& han sa att den går då aldrig av ...men där emot så låter det som f*n om den börjar bli riktigt dålig..men normalt 15-20" mil ska inte vara någon fara..jag har själv komplett sats med kedja & alla packningar liggandes hemma men han tittade på min motor & sa att det kan jag gått vänta med arr byta ett tag till...samma sa dom på BMW verkstan här åxå... Mvh Fredric |
|
|
Länk -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
BMW Wibban |
jävligt dumt att chansa, byt om du är osäker på hur långt bilen har gått. den kan ju vara skruvad. själv så fick jag ett kedjehaveri för 2 dagar sedan, och "mätaren" står på "19000".. |
|
BMW Wibban: Var det på en M3 E30??? Jag har oxå den uppfattningen att kedjan "aldrig går av" Sen att det händer på vissa M3 E30 kan ju ha med tex. övervarvning att göra. men det är min teori.... /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
WIKING |
Enl Köhler händer det inte att kedjorna går av. Isåfall pga övervarv bommad växel eller fel växel. KÖHLER 2,5 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.