|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| RS2: Håll oss uppdaterade ... | |
|
Kikade in på jasons sida på M3 motorer som givit upp och ser där att BMW NA återgärdar M3:or tillverkade mellan 1 oktober 2001 -> 28 februari 2002. Det som man gör är at byta oljepumpen, lagren till vevaxeln samt omprogrammering av DME:n. Detta görs i samband med verkstadsbesök och är alltså inte ett återkallande. Vill ni veta mer om detta finns hela instruktionen för serviceverkstan på Länk. Undrar vad den europeiska delen v BMW gör åt detta. Har ju själv produktionsdatum i maj 2001 så jag känner väl mig inte direkt nervös ;) |
|
|
Nu har ni snackat en hel del E46, hur är det med gamla E36M3 motorn då? S52 tror jag den heter. Är den lika dålig/kännslig som E46M3 E39M5 eller är det en bättre konstruktion???? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
DanTheMan |
Säger bara en sak,,,samma kolvhastighet som en formel1 bil-hur länge tror ni en sån bil håller |
|
Hoppas att de råder bot på problemen, synd på en annars så fin spis! Tycker själv att en vass sexa låter MYCKET ballare/sportigare än en åtta!! En M-bil SKA ha en vass motor, inte en med stor volym och många cylindrar som bara suuuger iväg bilen som en gubbbil. M.V.H. |
|
|
Vissa verkar nöja sig med att pga att M3 E46 varvar så mycket är det ok att den havererar så mycket. Det är det inte. Jag menar Honda bygger motorer med lika hög eller tom högre liter-effekt och dom håller mycket bra. Visst dom har oxå haft lite problem men inte alls av den digniteten som nya M3:an. Med tanke på BMW:s långvariga erfarenhet av hårt trimmade motorer tycker man att dom borde kunna åtgärda detta snarast. Åtminstone ordna adekvata garantier till ägarna. |
|
|
Jaså, V8 suger iväg bilen som en gubbil? ;) Exempelvis så har Ferrari 355 och 360 V8'or som jag antar är ganska potenta. Och det är framförallt inget fel på motorljudet i dessa heller. Eller varför inte M3 GTR vars V8 också lär vara ganska vass. |
|
|
Bmw W: BMW har väl åtgärdat alla dessa fel på garantin och även (vet ej hur det är i sverige) färläng garantin på motorn. Att 3-5% av alla bilar råkar ut för detta är beklagligt men knappast någon panik. Det verkar dessutom som om att ett utav problemen ska vara helt löst. Jag tycker nog att vissa tidningar har skrivit upp felen lite väl mycket, även om det är olyckligt att det händer i huvudtaget. |
|
|
D.H>> Ljudet i ferraris åttor är ljusår ifrån M5:ans åtta, hela bilen är för komfortabelt lagt för att kallas sportig. Visst, den låter bra den med! Men ljudet ifrån en M5 E34 är otroligt mycket råare/vassare/rappare än ifrån E39. Inge snack där! Tycker jag och många fler med mig! M.V.H. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.