|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Är det verkligen bara jag o Starre som är nöjda? hm... *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
| BMWCoupe: Tror de flesta är nöjda men inte så många som kör E46 M3 bara :) | |
|
BMWCoupe: vi får bilda en egen club:))nä jag tror att de flesta är mer än nöjda med sina m3(e46)kan man vara missnöjd med en sådan bil?Har du kört bmw i dag:))) Däremot så tror/antar jag att de som inte är lika nöjda som vi:) kanske tycker att Bmw borde stå tills svars för sina icke korrekta tester som i sin tur visat sig vara devastating för de som blir drabbade eller så finns de 3-4% som har blivet drabbade på forumet. Ps.jag tycker oxså att bmw ska stå till svar för sina handlingar |
|
|
NikeC: Tråkigt med din M5:a. En bil för dom pengarna ska man kunna ha väligt höga krav på tycker jag. Visste inte att det hade varit sådana problem med nya M3:an eller M5:an. Trode kvaile'n på dom skulle vara i topp, men tydligen inte. :( Har ju varit småsugen på en M3 (E46) i framtiden, men tänker om lite grand nu...... /Impreza Abuser |
|
|
Johan, CoolBlueM3Coupe, Starre, BMWCoupe, m fl. Här finns en mycket nöjd M3 ägare ytterligare! :-) Än så länge i alla fall... Men jag är inte lika nöjd med BMW som företag och deras återförsäljare här i Sverige! Jag har pratat med BMW Sverige ett antal gånger om detta och varför de har förlängt garantin i vissa länder men inte i Sverige. Men de kommer bara med en massa dåliga ursäkter och rena lögner så det är helt klart att vi måste göra något tillsammans. Sedan så ska vi inte överdriva detta för det är inget stort problem. Speciellt inte jämfört med andra sportbilar som Porsche och Ferrari som har haft mycket större problem med vissa modeller genom åren. Men skillnaden är att dessa företag tar ett helt annat ansvar för eventuella problem och vet hur man ska hantera sina kunder så att de blir nöjda. /RS2 |
|
|
Thohooo! Min M3 -01 fungerar som en klocka just nu men jag håller med om att man börställa kvar på fabrikanterna när det gäller bilari denna prisklass. Min har nu gått 4400 mil och följande har åtgärdats på garantin: Bytt bakaxelklump(Hela) Bytt koppling Bytt främre hjullager (båda) Åtgärdat packningar mellan växellåda/motor pga lekage. Byte packning vid vanos pga lekage. Byte båda centrallåsen Andra synpunkter jag har är att 2:an är lite kärv. Speciellt när det är kall. Jag kommer inte ha M3:an längre än ev ras kan täckas av motorförsäkringen. Till glädjeämnena är att jag har beställt mina 19" (Aez Olymp) . Nu kan våren komma!! Anders-M3 |
|
|
Jag e oxå mycket nöjd! Har ägt/äger två st E46 M3or, den första 01:an och den nuvarande 02:an. Inga problem alls förutom en aningen trög gaspedal (känt 3-serie problem, inte bara M3) som bytts ut på garanti. RS2 har sammanfattat situationen perfekt, dom i jämförelese största problemen har varit med bilar tillverkade i Okt/Nov -01. Precis som RS2 skriver så skall motorn ha rätt mängd olja, rätt kvalitet och varmköras ordentligt. Precis som vilken annan högpresterande motor. På 01:an jag ägde lyckades BMW verkstan båda hälla i olja av fel märke och viskositet vid 200 milaservicen... Och som vidare skrivs, det stora problemet är BMWs tystnad. Att ge den 15000 milsgaranti som getts i Nordamerika till resten av världen borde vara en självklarhet kan man tycka. Är förresten på väg till Genevesalongen i övermorgon för att bla kolla in nya CSL:en (där man pressat ut nästan 20 hk till ur den härliga sexan) mvh |
|
|
En sak man inte skall glömma bort är att vi svenskar är lyckligt förunnade som har maskinskadeförsäkring men i förlängningen blir denna onödigt dyr om inte BMW Sverige tar sitt ansvar. Kanske försäkringsbolagen har en åsikt om detta. |
|
|
Nöjd? Mycket nöjd! Både med M3:an och med 530:n jag hade innnan. Inte ett enda fel eller problem med vare sig bilar eller BMW:s service. Före BMW hade jag två tjänstebilar från Volvo (850 turbo och S70-T5) som hade katastrofal kvalitet och bristfällig service. Idag har jag tagit ledigt från jobbet för att ägna mig åt bilen (min sambo tycker att jag är tokig). Har varit ofrivilligt körkortslös i två månader så nu måste man ta igen några mil. :-) 19" på. Velourmattor in. Nykompilerade mp3-cd i magasinet. Nu kör vi! |
|
| BMWCoupe: Kolla mitt andra inlägg, klart som tusan jag är nöjd, hittills har det bara varit "pure driving pleasure". | |
|
RS2: Det kanske är läge att samla på sig lite ägare som gemensamt skriver till BMW och vill ha en förklaring till varför de så effektivt försöker sopa detta under mattan. Tror de att vi inte har tillgång till information från hela världen eller? Är ni (starre, BMWCoupe, johann, AndersM3,Twincam och cyberskallen) med på att kanske ska göra någon insats för att få ett bemötande som vi förväntar oss av ett företag som BMW Sverige? |
|
|
CBM3C: jag är med på någon form av insats! Hur lämpligast gå tillväga? Protestlista eller åka dit o fysiskt hitta på ngt drastiskt? ;) *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
| Jag ställer upp. | |
|
CoolBlueM3Coupe: Bor i Schweiz så jag kollar med BMW här nere. Här säger man sig endast känna till ett fall av allvarligare motorproblem... Skall skicka in ett brev och bifoga den den förlängda garantibrevet som BMW NA skickade till sina ägare. Skall bli intressant och se vad dom svarar... mvh |
|
|
RS2, du nämnde tidigare att du förberedde någon form av skrivelse till BMW Sverige, och som framgår av inläggen ovan finns det uppenbarligen ett antal av oss som gärna är med och stöder ett dylikt krav om förlängd motorgaranti för att inte andrahandsvärdet (=ägandeintresset) skall bli alltför illa tilltörnat av alla rykten -- så gör jättegärna ett utskick om detta om/när du känner dig redo, jag skriver på direkt! /Emm |
|
|
Brasklapp: Är f.ö. hur nöjd som helst med bilen så här långt (uttagen i juni). Har även haft en E36 M3 Coupé -97 och en E30 M3 Coupé -88 dessförinnan, och har aldrig haft några direkta bekymmer varken med tillförlitlighet eller byggkvalitet på M-bilarna. /Emm |
|
|
Emm m fl, Jag har redan börjat på detta men har tyvärr inte haft tid att göra det färdigt ännu plus att jag har väntat på lite mer information ifrån BMW i Tyskland... I vissa länder i Europa så har man 3 eller 4 års nybilsgaranti som standard så därför har man kanske inte diskuterat frågan om förlängd motorgaranti på allvar ännu i Europa. BMW Sverige säger att det är upp till BMW i Tyskland och att de inte har någon möjlighet att påverka detta alls. Jag vet också att BMW i USA till slut tog beslutet om förlängd motorgaranti själva på grund av trycket ifrån alla ägare, artiklar i motortidningar, webbsider, mm. Dock så är Johans inlägg intressant eftersom BMW Sverige anser att eventuella problem ska gå på maskinskadeförsäkringen. Men det innebär ju att det är vi som ägare som får betala indirekt via högre försäkringskostnader!!! Ni kan ju gissa vad jag sa till den personen på BMW Sverige. Jag återkommer till er via email. /RS2 |
|
|
M-motorerna är känsliga & det är helt ok, då de är såpass högpresterande. Viktigt med täta olje/filterbyten samt varmkörning osv. Dock är det helt oacceptabelt att motorn trots ovanstående rasar. Jag har funderat på att köpa en beg. M3E46 framöver men kommer att vänta tills BMW Sverige förlänger motorgarantin eller på annat sätt tar sitt ansvar om motorn rasar, förutsatt att servicarna skötts korrekt. Det skadar ju inte om BMW Sverige dessutom kunde slipa lite på sin kundattityd för övriga ärenden oxå. Gasa på! /Robert |
|
|
En undran: skulle servisen ha blivit så enormt mycket sämmre sedan M3 E46 kom?? Eftersom haverierna ökade så enormt om vi pratar M3 bilar som inte rullat mera än några tusen mil???? Konstruktionsmiss av det grövre slaget kan man förkorta det till. M.V.h. |
|
|
Inga problem med min M5 ( 6:a )om jag byter bil då blir det en Lotus Omega.... Kör på höger sida |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.