|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det låter som en beskrivning som kan tillämpas på 2/3 av alla BMW med sexa äldre än -92. Trist att de missköts av jobbiga människor som tror att de uppnår maffiosstatus/ blir lyxlirare bara för att de åker Bayerskt. Nötter. Leta vidare, jag tror man kan hitta en fin E35 535 för runt 35000. De är inte nya bilar längre. Ett tips är nog att kika efter bilar i originalskick. För mig är extrema fälgar och s.k. "styling" rena varningsignaler. Risken är stor att de körts av kepsvändar-Johny. |
|
|
Padde: verkar som om vi delar den åsikten :) om jag nu hittar en orörd E-34 med 3.5 liters motorn så kommer den att förbli orörd sånär som på ett par fälgar, tycker om karossen och tycker att den är snyggast i orginalskick! Frazze |
|
|
Tråkigt att höra, men jag tror annasr 535 ligger bättre till än de andra i E34 serien mellan 1988-1992, oftast tycker jag att de håller sig klart fina samt har en hög utrustningsnivå, kanske har inte allt för många "kepsanvändar Jonny" haft nöjet att äga dessa pga de lite dyrare försäkringskostnaderna/driftkostnaderna mm, men det är klart det går ju alltid att försäkra på någon annan. Jag har faktiskt sett många och den enda direkta varningssignalen som jag kan referera till vad det gäller dem är att motorn/kamaxeln brukar kunna vara slitna, ojämn tomgång samt att kamkedjan kan väsnas lite vid avstängning av bilen. frazzeribba det har varit en svart 535-88 från Stockholmstrakten(var det Huddinge?) med röd skinnklädsel till salu här på BMW börsen ett bra tag för runt 30000kr som gått bortåt 30000mil, men som dock förövrigt verkar vara i klart bra bruksskick, tror många räds inför det långa miltalet därav det kalla intresset, men det kan vara värt att kolla upp den kanske? om den nu finns kvar? |
|
|
FRIFART Jag har varit och tittat på den bilen för en kompis räkning. Motorn lät helt OK för att ha gått så långt faktiskt,han kan ha sagt något om renoverad topp.Den röda skinninredningen består av framstolar och baksäte,resten var svart/grå tyginredning med olika färger på golvmattorna. Dörrarna var ju rostiga men han sa att nya dörrar medföljer. Kommer inte ihåg så noga men det var minst en stor rostblaffa på vä bakskärm. Å andra sidan är den ju inte så dyr,men jag rekommenderade min kompis att leta efter ett annat exemplar. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
Tackar för tipsen men jag går hellre upp hög med tusenlappar och köper en som inte är nåt meck på!, tycker det är kul att hålla på men ok:s GDS-hall kostar 42kr för 30 min och parkeringsplatsen är inget allternativ så det blir till att hålla ett öga öppet, måste ju bli av med min 525:a oxå, är lite kräsen oxå :)...... men det kanske man ska vara :) Frazze |
|
| Ja har man ingen tråädgård/uteplats att tillgå blir det jobbigt, för min del skulle jag ha betalat 25000kr för den svarta 535an jag snackade om ovan och köpt mattor odyligt på skroten samt fixat rosten på tomten. Det är ju ändå motorn som är den viktigaste biten här..lite inredetaljer och en del rost går att ta bort sedan polerar man upp bilen och vips har man en fin glidare för kaffepengar och behåller man den i samma skick lär man inte göra någon större förlust på bilen vid försäljning sedan. | |
|
Har en m535-85 som har går 52200 mil nu och den går fortfarade skitbra, kammen är bytt en gång vid 36000mil och då var den inte ens ett dugg sliten samma sak med kamkedja den var som ny. Täta oljebyten och med samma slags olja hela tiden gör underverk. |
|
| säger bara reeeeespect..52 000 mil är imponerande! | |
|
femtiotvåtusen mil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mäktigt!!!!!! Frazze |
|
| där ser man att oljeservicen är en ytterst viktig aspekt gällande M30 motorn som så många påstår, frågan är om samma slags olja innebär syntet hela tiden eller mineral hela tiden eller om det har varit fråga om samma märke på oljan av den typ han har använt? | |
|
på min gammla 535a E34, så bytte jag kam, planade och portade toppen, bytte till superchips trimchip på den, sportfilter och sportavgas, den gick rent ut sagt, som ett skott.. 250kmh på rakväg med 4 pers i bilen (har bilder på detta om nu nån inte skulle tro på mig) och 0-100 gick på ca 7,0, körde jämnt med en bmw 328a -96a, och den gick rent ut sagt kanon, så för att bli av med "mattas av vid 5700 varv" så är en schrick kam att rekommendera, starkt! bra bil, körde lätt ifrån polarens 92a 52524v manuell. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Det borde du ha gjort eftersom en 525-24ventilare manuell inte har en sportmössa i originalutförande ens. "Det finns inget läckrare än när man känner hur det rister till i karossen hos den bil man kör om" |
|
Marcel |
Padde// De mafioso jag sett, så kör de oftas Mercedes (svart) på (jobbet). Och privat, väljer de bilar som Ferrari, Lamborghini, m.m, dock inga BMW;n. Du måsta ha blandat ihop Pizza bagare och Mafia. Ciao Ciao |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.