AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
822

Hur leder jag lågnivåkabeln? E36

daskind
Hej!
Har en BMW 325 -93 E36 Sedan

Jag har mitt slutsteg där bak i bilen, jag undrar hur jag leder lågnivåkabeln från stereon till bagageluckan lättast och bäst?
Måsta jag plocka upp mitten konsolen mm?? och hur kommer jag förbi baksätet?

Måste man leda bak strömkabel oxå?
Kan man inte bara använda sig av batteriet direkt för det sitter ju där bak redan på E36?

Hjälp mig snälla... omgående.. för jag är ledig imorgon och ska pilla med bilen.

BMW AEGER!
Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Det lättaste är som du säger att dra lågnivåkablen i mitten och under mattan i mitten av baksätet att plocka väck baksätet är ju inga problem bara till att dra rakt upp ryggstödet behöver du inte ta bort håll ut det och led kablen i någon springa till kofferten.Strömen kan du ta direkt från batteriet där bak det gjorde jag "Glöm inte säkring mellan batteriet och steget cs:0,5 m från batteriet.Hoppas detta va till lite hjälp/Kitte

BMW FOR EVER!!

daskind
Okey tack tack!

Men kommer inte Slutsteget alltid att vara på om man kopplar det direkt till batteriet?
För det kommer ju inte starta när man startar bilen utan är alltid igång?

Eller har jag fel?
Det sitter redan säkring direkt på Slutsteget... räcker det?

Tack i förhand

BMW AEGER!
Visa användare
44
FuuG
E36 318ISA Coupé -96
På lågnivåkabeln från stereon sitter en liten remotekabel som styr om steget ska vara på eller ej. Alltså när stereon är på är steget på.

Det räcker inte med den säkringen som sitter på steget utan du måste ha minst en särskild säkring som du sätter på strömkabeln.
Vad jag har hört ska den sitta högst 30 cm från batteriet för att försäkringar skall gälla om något händer.
Eftersom du ändå drar kabel så lägg till en remote kabel som startar steget via stereons remoteutgång, gärna en extra kabel också, alltid bra att ha..
För att skydda kabel (och steget) så bör du montera säkringen så nära batteriet som möjligt.

FP
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
FuuG>>>
Vad jag har hört så är det inte Remote kabeln som sitter på Lågnivåkabeln. Den är till för att jorda lågnivån med..
Mitt förslag är att dra en ny remote från t.ex. bakljuset. så när man startar bilen så startar steget också.
Det är de lättaste sättet!
Lycka till!
Själv blev jag klar med mitt bygge i helgen

Länk

----------------------
King of the road
bd
53
bdahl
325i Coupé -94
det går att använda den lilla kabeln som lågnivå.. det blir ju smidigt eftersom lågnivån går direkt från steron till steget.. ´så slipper man dra mer kablar..

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.