|
|
|
|---|---|
|
ja, hur många är det som dragit på sig någon form utav personskada vid en olycka i en BMW? förhoppningsvis så är det ingen med tanke på BMW's krocksäkerhet.. jag har dock själv tyvär lyckats bryta nacken i min förra 328:a.. _________________ who dares wins... | |
|
Oj, jobbigt.... Ehh. det var ngn tråd om krocksäkerheten i E36 här förut där den endast fick 1 stjärna, VW polo fick 3... Krocksäkerheten är mkt bättre i nya bilar, E36 är konstruerad under senare delen av 80 talet och är därmed inte speciellt krocksäker med dagens mått. Imponerad att du skriver om BMW som krocksäkra när du skadat dig såpass allvarligt i en, men det hade kanske gått värre i någon annan samtida bil. |
|
|
med tanke på att kupén var helt intakt så har jag väldigt svårt att klaga på säkerheten.. det som hade kunnat förbättra den hade nog varit en sidokrockudde.. _________________ who dares wins... |
|
| ok. Från sidan är man ruggigt oskyddad i de flesta bilar, bara de senaste åren som det är lagt någon större möda på det för att klara NCAP´s sidotest... | |
|
Jämför med dig Uhlman så har jag inte mycket att komma med men jag när jag smällde med min e30 så fick jag ont i nacken. Jag körde på huvudled och en kille körde ut och prickade in mitt högra framhjul vilket resulterade till en ganska snabbt stopp. Men som ni vet så är ju e30 en gammal konstruktion. Uhlman, hoppas du är helt återställd. Brutna nackar är ju inget man leker med precis. mvh Larsa |
|
|
Man blir rädd när man tänker på vad som kan hända ute i trafiken. Det räcker med så lite som att någon blir lite bländad, sen, PANG, så är livet förändrat. När man sedan hör om folk som har kört i 160 på 50-väg blir så förbannad! |
|
| Man tar ju en risk varje gång man sätter sig i bilen. Och för det mesta är det renbonnflyt att man överlever snarare än att bilen är extremt krocksäker. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.