|
|
|
|---|---|
|
Tjena har precis monterat dit ett remus sportavgassystem, den är använd ca 1mån, så den är som ny då jag köpte den. Jag vill lite grövre o dovare ljud men de va inte som jag förväntat mig. Tar det lite tid tills ljudet blir som de ska, måste det köras in eller nåt, eller måste man kombinera med sportluftfilter (många anser att sportfilter inte är bra för motorn så jag är osäker på de) Är det någon som vet nåt om detta??? MVH// Donnie | |
|
Det förekommer ofta viss inkörningstid på sportsystemen, för att dämpmaterialet ska "brännas in" ordentligt. Förhoppningsvis kommer du märka skillnad allt eftersom du kör mer. Om inte annat så är ju Remus kända för att ha MYCKET hög kvalitét, som du kan glädja dig åt :-) Lycka till! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Kan knappt bärga mig när jag drar ner till Xerius Racing för att få mitt beställda Eisenmann-system monterat på bilen. Låter urschööönnntt och kvaliten är mycket hög. Här är länken för er som vill lyssna: Länk Gå in på eisenhaus theatre /Dominik "If You drive behind a fast car You can get exhausted" |
|
|
Donnie.. prova plocka bort någon ljuddämpare så ska det dåna ordentligt.. |
|
|
m3efl>>det blir nog billigast så:) "If You drive behind a fast car You can get exhausted" |
|
theedge |
jag har remus då låter helt suveränt dovt och gott. men de har nog några år på nacken |
|
Kan vara att de finns läckage nånstans innan ljuddämparn, att de kommer ut luft på nåt annat ställe också, vet inte, eller så ska den inte låta så värst mycke!!! MVH// Donnie |
|
cdabox |
det är som någon ovan säger, tätningarna måste brännas in ordentligt så systemet blir tätt, sen kommer du få bättre ljud. ställ dig utanför bilen o be någon gasa lite (varva upp o ner) o lyssna efter "fisande" ljud, finns det sådana är inte systemet tätt |
|
Måste bara säga att mitt Remus låter underbart skönt i mina öron. Tjejen tycker att jag inte är riktig klok för jag kan växla ner och bara dra för att njuta av det underbara ljudet som mitt Remus ger ifrån sig. ;-)) Gött att åka BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.