AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.472

BMWPower Träff i Sthlm (Intresse?)

Sida 1 av 3
Hejsan gott folk!

Har inte blivit så värst mycket skrivade för min del på forumet under vintern. Har väl berott på en hel del saker. Dels för att man har mycket i skolan med plugga och annat, och dels för att bilen har gått utan problem.

Har konstaterat att vädret för hela den här veckan skall bli kanon med runt 10 grader varmt och sol. :) Väntar ivrigt på att de ska börja sopa undan allt äckligt grus som finns på vägarna! Hade tänkt att köpa nya däck till mina sommarfälgar, men det lutar dessvärre åt att man kommer köpa nya i April. Efter att man har kollat igenom ett hundratal olika bilder på bilen från förra sommarn och en del filmer så har abstinensen blivit för stor. Kommer troligtvis att montera på 17 tummarna nu i helgen! :) Även om däcken är relativt slitna och hårda så väljer jag att köra på dem. Hoppas ni förstår mig, att jag inte orkar rulla på 15-tums ballonger med dubbar i April! :(

Så nu när våren börjar närma sig och allt, och att man snart har fått på fin fälgarna så tycker iallafall jag att det är hög tid för en BMWPower träff här i Sthlm. Våra träffar brukar ju bli väldigt lyckade och skojiga. I år har vi säkert en hel del nya medlemmar här på forumet också! :) Mitt förslag är att vi kanske kan träffas vid drottningholm som vi alltid gör och sedan kanske åka på någon utflykt i en stor BMW-caravan! :) Förslagsvis under en helg så vi kan starta vid runt lunchtid för att sedan njuta av våren med våra bilar en hel eftermiddag. Vad tror ni, verkar det som en bra idé? Naturligtvis kan vi ju träffas en vardag också, men jag tror inte att det är rätt tid för det just nu, eftersom solen går ned när de flesta har slutat jobbet.

Kom gärna med förslag på datum och tidpunkter så kan vi säkert bestämma något bra! :) Fler kanske gör som mig och monterar sommarpuckarna i helgen, who knows!? Hoppas vi ses snart!

Väl mött!

Mvh Tobbe
Visa användare
130
warcow
728IA -99
Tycker att det låter mycket trevligt!
Jag är med!

/Stefan

/Stefan
Länk
Me likes, I am in:)

/Dominik

"If You drive behind a fast car You can get exhausted"
Tobias 320i-94

Jo intresse finns har varit på Asken flera gånger om detta:))

Tror att det är bättre att man spikar ett datum med en gång i annat fall så kommer det att mejlas fram och tillbaka tills vintern står bakom hörnet:))Då jag bor västerut så har jag sett att flera andra märken har/haft sina träffar tidigt på lördagarna typ 9-10 då vid brostugan.

Har inte tänkt på att sätta på mina 18tummara i helgen tror att det kan komma en till ködknäpp eller har jag fel????
Bavaria
Låter kul, e rätt ny här men skulle vara kul att se bilarna folk äger här, verkar vara väldigt många pärlor!
Hoppas det blir nåt! Mvh
Hej igen!

Kul att se att det finns intresse :-) Vad sägs om nästa helg??? Den 22:a eller 23:e? Vore intressant att se va ni tycker. Om många e med på det så kan jag lägga upp en ny tråd med tid, plats etc. Personligen tror jag lördagen passar mig bäst... Kom med förslag!

Mvh Tobbe

P.S Vi kommer ha med oss en digitalkamera och en DV-kamera för bilder och film. Om det finns fler som kan ta med sig så vore det bra. Alltid kul med filmer! :-) Och i fall vädret skulle så om så får bettan stå i garaget :)
Oj, glömde ju såklart att säga... Träffen sker ju förutsatt att vädret är kanon! =) Annars e det inget vidare... Kommer ihåg en träff förra sommarn då det regnade. Det va ingen höjdare.

Mvh Tobbe
Shit, den helgen är det kört för min del. Har en munta i organisationsstyrning på måndag så jag uteblir nog då. Men helgen därpå passar mig finfint

"If You drive behind a fast car You can get exhausted"
Då kan vi tar helgen efter i så fall om det skulle passa fler :) 29:e eller 30:e...

Mvh Tobbe
Tjaa Tobbe det va ett tag sen :))
Den helgen passar mig också som bäst 29-30 ,
Tobias 320i-94:
vilken tid hade du tänkt dig?
Är det fortfarande Drottningholm som gäller?Annars kan man ta en tidig lunch/frukost på kärsön om den är ledig dvs?
Hoppla hoppla.

Hade med glädje kört dom dryga 20 milen, men hinner varken få fram eller serva bilen såhär tidigt.

Före april och rena fina vägar åker den inte fram, men kommer gärna över till hufvudstaden from slutet av April för träffar el dyligt.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Hej Starre...

Vart ligger kärsön? Givetvis skulle vi kunna mötas där =) Kul med olika förslag... Kom gärna med en färdbeskrivning!

Mvh Tobbe
Tobias 320i-94:
Om du åker över Nockebybron tar första vänster så finns det en stor herrgård(gul) med möjlighet till fika,minigolf. Där finns en bra parekring i närheten av vattnet(mälaren)dock är parkeringen på grus/sand.
Där har jag sett flera andra bil träffar som jag nämnde i tidigare mejl. Kan ioch för sig vara bra och höra så att det inte är några andra där den dagen vi har bestämnt har vi bestämnt?

Fördelen med kärsön är att vi kan käka och snacka samtidigt(gäller ej oss män)och mins jag inte fel så finns det bara pressbyrån på Drottningholm?Tror att gula kåken:)öppnar 9.00 alt 9.30 på lördagar/söndagar.
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Kärsön ligger omedelbart till höger före Nockebybron, fr Drottningholm sett... ;) Brostugan, du vet

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
fan också starre hann före ;)

Confucious say:

Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
nämnde inte att jag är intresserad närsomhelst och hursomhelst. Kör ju förbi Brostugan o Drottningholm varje dag :)

Confucious say:

BMWCoupe:
det gäller att vara snabb:))
fråga:heter det kärsön eller Brostugan?eller är det så att gula kåken har benämningen brostugan?
Kärsön är ju inte en en ö utan en halvö...

Ps.sorry om jag gled ifrån huvudämnet typ sjuttioelva meter...
Jaha... E det brostugan som ni kallar Kärsön? =) Jaja, då hittar man ju för där har man vart många gånger. Bara vi kan få tillgång till fina motorvägar med lite trafik också och fina landsvägar :) Roligt att filma en massa BMWs. Ska vi boka den 29:e mars då?

Mvh Tobbe
Tobias 320i-94:
ja det tycker jag!
Men vilken tid?
Tror du att det behövs kolla upp om det är några andra bil tokiga märken där?
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Shit, kan inte den 29-30 :(
Hade gärna kommit annars....

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.