|
|
|
|---|---|
|
325ia 1992 Diamantsvart metallic AC (konverterat) Skinn 17" LM + v-däck C-lås Larm Elhissar Elspeglar Jag importerade själv bilen 1996 (då hade den gått 8000) och har haft den sedan dess. Varit jättenöjd, skött alla servicar etc. Grejen är att min automatlåda precis pajade :( Funderar på hur jag nu skall göra. Bilen står just nu hosa BMW, och oljeservice, samt ny länkarm & nya bakbussningar är bytta på den, men inte växellådan ännu. BMW skulle ha 25 000:- för att renovera den! Söker just nu en begagnad låda istället. Antingen fixar jag den nu, så att den är i bruksskick igen, eller så säljer jag den som den är. Vad skulle man få för bilen "fungerande", dvs med bytt låda, och utan? (ps: lådan är en 5 HP-18, 14 kontaktstift, modell 105600073). | |
|
Glömde tillägga: * Motor- och kupévärmare * Stereo med CD-växlare * Lite lull-lull (M-ratt & knopp) Det finns lite rost på listen under bagagen bak (enkelt fixat), samt på förardörren under list. |
|
|
Brukar ju inte vara speciellt lätt att sälja något som är defekt om inte man sänker priset rejält i förhållande till en fullt fungerande.. E36 i allmänhet har ett ganska högt värde ute i hallarna har jag märkt,så det bästa kanske är att fixa lådan o sälja vagnen sen för ett "lagom" marknadspris..Tyvärr så kan jag inte säga något speciellt riktpris men om din bil skulle vara "hel" så gissar jag på att den skulle hamna på ca 50' ev någon krona till. Med havererad låda så gissar jag vilt men jag skulle inte tro att du får mer än max 20' för en sådan.. OBS detta är ingen som helst "säker" värdering men iaf en början på en ev diskussion :) Mvh Janne. |
|
|
Ok. Du tror det är såpass skillnad alltså? Jo, jag hade nog tänkt byta lådan på den, skall bara få tag i en låda också ;) |
|
|
Hej! Ja,det är min gissning. Finns inte så många som vill/kan/ha tid osv att transportera,hitta låda,montera utan att tjäna en slant på "affären" också..Därav ett lågt "gör det själv pris" i normala fall. Men som sagt det är min högst individuella personliga ej marknadsundersökta gissning som jag nu återger :) Lycka till med bilen hur ditt beslut än blir... Mvh Janne. |
|
| Tror nog runt 40 med renoverad låda och runt 20 med rasad. Men det är nära nog omöjligt att säga utan att sätt bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.