AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.330

Problem blinkerspak stora datan

Leffe
Hej ! Har satt i stora färddatorn och det gick bra endast en bygling behövdes och tack vare pc doktorns fina hemsida så klara jag det. Men nu ett annat problem och det är kontakten till blinkers spaken den med tre sladdar till hittar på en som passar men det stämmer inte med färgerna. Vad göra ? har provat och kopplat i den men den funkar inte.
MVH Leif

Det finns lite olika kontaktstycken till spaken.
Jag fick oxå fel från början när jag bytte.

_____
Micke
Länk
Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Det kanske är en sådan här spak du behöver i stället?
Länk

Mvh
Patrik

MVH Leif

Här är en annan bild.
Länk

_____
Micke
Länk
Länk
Leffe
Peter det är nog den jag har, tror jag. Sladdarna till min spak är blågrå-gröngrå-rödgul. Och den som jag hitta i bilen är blågul-brun-grönbrungul. Kanske finns en kontakt till men i så fall är den bra gömd i bilen. Den där vita som det ser ut att sitta något relä skall väl inte kopplas in ?
MVH Leif

Leffe
Förlåt Micke menar jag........

Ok, den som du ser på bilderna ovan har suttit i en 535 -89.
Länk

_____
Micke
Länk
Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Jag byggde om min blinkerskontakt så att den passade i min bil.
Jag fick med datorn en kontakt som såg ut som den som micke har.
I min bil var det så att den stora fyrkantiga grå kontaken fanns inte alls.
svarta Kontakten med tre poler hade i bilen två poler.
Jag gjorde följande:
byte den tre poliga mot den två poliga från orginal spaken.

Den rödgula sladden är den som går till datorn, den skall gå till den den vita kontakten på en av polerna som är kopplad till den stora fyrkantiga grå. Kolla på kontakt stycket i bilen så ser du en Rödgul kabel däe (jag kommer inte ihåg vilken pol det var ) Jag klippte kablarna till den fyrkantiga grå och skaravade ihop en av dem med den rödgula kablen.
Det fungerade perfekt. Min datorn skall ha kommit från en 7serie men jag inte helt säker på om spaken också kommer från samma bil.

Detta har mig fått att fundera på er stackare som inte har någon blinkersspak med obc funktion ni borde kunna koppla en liten tryck kontakt mellan jord eller +12v Kommer inte ihåg just nu om den jordar eller ska matas med 12v, någon som inte har satt i sin spak ännu kan ju kolla jag kommer ihåg att men såg det ganska enkelt.

Hälsningar Lars
Leffe
Man tackar ! skall kolla det där, det låter intressant.
MVH Leif

jag har en -89 och har en likadan spak som micke visar på bilden, den däringa säkringshållaren skall den förbli tom eller skall man peta in något där?

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Det är ingen säkringshållare utan den går till tutan.
Lars
Leffe
Tusen tack! Ialaw
Där satt det...klockrent. Jobbet tog 20min sen var det klart.
MVH Leif

Jag petade in min spak i går och den fungerade klockrent!

Idag skulle jag justera ratten som hamnat lite snett och lyckades OTROLIGT nog knäcka den lilla plastbiten som slår av blinkersen efter sväng, någon som vet om den går att byta?
Om inte, har du kvar din "felaktiga" spak micke?

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
pcdoktor:
Klart jag har.. :-)))

_____
Micke
Länk
Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag har en jag med...

Automat är bekvämt
markus00
Jag råkade också knäcka min lilla plastbit som gör så att blinkersen går tillbaka... försökte limma och det höll i några veckor men sen gick det inte mer...
så det är nog bara att köpa en ny spak tyvärr...

//Markus

-----
Min bil: Länk
Länk

_____
Micke
Länk
Länk
Kommer du ner till träffen i utkanten av malmö om cirka 4 veckor? Jag köper den av dig och det hade varit kanon om du kunde ta den med isåfall så slipper vi frakt o sånt,

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Jag vet inte än om jag kan komma.
Enligt mitt schema så ska jag vara på jobbet den helgen tror jag, men jag har tagit ledigt förr... :-) så man vet aldrig.

_____
Micke
Länk
Länk
Vi håller tummarna, även om inte spaken hade varit aktuell.
Ni får väl ha ett litet touringmöte samtidigt , då gissar jag att du hade kommit ; )

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.