AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.354

Fick mina nya R däck & fälgar idag. "Några bilder"

Sida 1 av 2
Någon som vågar sätta emot att jag inte behövde träffa tjejen ikväll =)

Länk
Länk
Länk

/Manuel

-- Jage nicht.........was Du nicht töten kannst! =) --
Th
65
ThomasE
F21 M135i, -13
F31 330i, -16
hhmm, "hårdporr".....förstår varför du inte åker till tjejen ikväll ;-) Otroligt schysta hjul. Är det till Din M Coupe ? Helt i min smak. Jag hör av mej !!!

//thomas
Stämmer att de ska vara till Z3:an, ikväll kommer i alla fall jag bedra min flickvän.......och detta med fel "gummi" =)

/Manuel

-- Jage nicht.........was Du nicht töten kannst! =) --
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
mmmm..... *stönar*

pris?

/Jimmy
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha! det är ju helt sinnessjukt hur vi kan gå loss på lite räfflat gummi! :-))
Deliq
Oough... dom gillade jag skarpt :)))
*dräglar*

M V H // Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
mosse:

Det är inte gummit i sig. Det är känslan man får när man använder gummit till det man skall använda det till. :)
Bara tanken på vad man kan göra med sådana gummin som på bilden sätter de flesta andra gummin i lä rätt fort. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Får man fråga vad gummina kostar?
Är lite nyfiken om det skiljer mycket mot vanliga däck bara :)

Ser jävligt bra ut förresten!!

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mmmm...
Tycker synd om däcken bara dom kommer att få ett hårt liv! =)
Hur går det med nya vingen?

MVH Patrik
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Michelinen har jag för mig är ganska dyra, men köper man Toyo exempelvis som jag har hört är helt OK så är det inte så jättedyrt.
Jag kollade på R-däck till mina 15" originalfälgar och de skulle hamna runt tusenlappen stycket. Det är ju dock 205-50-15, men det var billigare än jag trodde.

ant
jag har haft samma tankar som dig haglund. att gå igrån mina 17" som jag har till sommaren. jag går och våndas över att det blir för tungvridet. om så är fallet så har jag atänkt på att skaffa 15" orginal fälgar med r-däck istället. visst komer det troligtvis kosta mer med tanka på övrigt slitage. men jag tror det är värt det.
jagahr kolalt på yokohamas r-däck. dessa är ganska mycket dyrare än 1000 kronor styck även i 15". mera som 2200-2300 kronor stycket.
men falken däck verkar ju helt ok om man kan komma ner på 1000 lappen. vart kan man köpa falken r-däck?

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ant:

Har för mig att jag har en länk hemma till goagubbarracing eller något sådant. Det hette något sådant. Har hittat dem genom slc.se. Jag lägger upp länken här så fort jag kommer hem. De hade Falken R-däck kommer jag ihåg.
Jag har nog ganska många R-däckslänkar där har jag för mig. :)

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Aah! Jag fick en vision!
Länk

ant
ahh tackar!
nu har du satt griller i mitt huvud..
jag har helt nya goddyear eagle f1 eu 215/40-17 hemma som ska på mina 17". det kommer att se bra ut. troligtvis svänga ganska bra också.
men jag kan inte tänka mig att det blir lika kul som med 15" r-däck.. och med de priserna som toyo däcken håller så blir jag onekligen sugen på att skaffa mig 15" orginal krysseker med 205/50 kanske 205/55 15" däck.

gahh.. nu ska jag sitta och fundera lite på jobbet i eftermiddag..

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
ant
men för att snabbt kolla igenom Länk så är det enda däcket som är gatgodkänt från toyo så är det proxes RA-1 däcket. och det är inte e-märkt.
vilket däck hade du tänkt dig haglund?

trampio R881 ser i övrigt ut att vara något som vore skoj att ha på bilen.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ant:

Det är R881-däcket jag tänkte på har jag för mig. Jag tänkte då inte köra med det på gata utan bara på bana och kanske till och från banan.
Men det är inte gatgodkänt säger du? Det har jag för mig att det är, men jag kan vara ute och cykla?

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
MH_GTR,

Trevligt! :)

Har du kört på Pilot Sport Cup tidigare?

Vilken dimension skall du ha fram?

Har du ngt pris på dem?
ant
hmm. jag läste ltie snabbt på Länk
där står det att de inte är lämpliga som gatdäck. Länk inte att dom inte är godkända.

men jag som kommer att åka mestadels på gata. jag ska försöka komma ut på bana i sommar men det kommer inte att bli något jag gör allt för ofta. alltså behöver jag ett däck som är godkänt för gatbruk. att ha dubbla uppsättningar hjul skulle vara kul. men det kostar..

vad har du tänkt att ha för gatdäck på din bil? alltså till vardags?

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ant:

Frågan är vad som är dyrast. Att ha en uppsättning gatdäck och en uppsättning R-däck. Jag ser det som så att jag har mina Alpina-fälgar med vanliga Fulda Extremo. Inga billiga däck direkt så, men slits mycket långsammare än R-däck och blir då klart billigare i längden. Dessutom är Alpinafälgarna snyggare än kryssekrarna enligt min åsikt. :)
Det är nog en investering som räcker längre. R-däcken kommer få sitta på BBS-kryssekerfälgarna som är riktigt bra för det ändamålet då det är bra fälgar som väger relativt lite. Dessutom räcker det gott med 15" till R-däcken då det kommer ge en lägre utväxling. Ingen behöver ju någon toppfart direkt på en vanlig bana.
16":arna ger ju godkänd hjulomkrets dessutom. Tänker inte åka till bilprovningen med R-däcken direkt. :)

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
ant: "-men jag som kommer att åka mestadels på gata. jag ska försöka komma ut på bana i sommar men det kommer inte att bli något jag gör allt för ofta" ...risken är mkt stor att du fastnar i banåkar-träsket efter att du provat!... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.