AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
742

Hämtade Z3:an i dag

järnet
Kul bil! Undrar varför den inte har dimljus? Carlifornia Edition varianten kanske inte har det, men är det svårt att eftermontera?
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej,

grattis! :)

Vill man går det säkerligen att montera dit, men tycker du verkligen det behövs?

/eFx
Gratulerar, vilken motor har du, har för mig att de 6 cylindriga har dimljus förutom M modellerna. På de 4 cylindriga går det att eftermontera.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Zafiro
California edition är ju 2.2 liters motorn på antingen 150 eller 170hk, fullt tillräckligt för en sådan liten bil.
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Dimljus är bra att ha... när det är dimma!

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

FolkaaN
därav namnet =)

BMW = The biggest the best, better then the rest
järnet
2,2 litersmotorn, 170 hk. Den känns inte slö!

Tycker bara att det är lite märkligt att dimljusen ersatts med två plastbitar, men det är tydligen så (kollade i dag). Verkar lite snålt!

Det går bra att leva utan dimljus dock.

Undrar även om det är värme i backspeglarna?
Mattan
De e bara o rulla ner o känna på glaset!!!

På en roadster lär det väl inte vara värme i backspeglarna, vi har ju inga slingor i bakrutan och således ingen knapp att slå på någon värme med. Det har inte jag iallafall. Däremot har jag rumpvärme trots tyskimport, det är skönt.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Mattan
Värmen i backspeglarna går på automatiskt via termostat på yttertemperaturen! På E-36 i allafall.

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
järnet:

Har pojken din fått bilen än ? blev han glad ?

/Mvh Göran
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Vad gäller värme i backspeglarna: På min roadster är det värme i spolarmunstyckena och i backspeglarna. Detta sköts med automatik, värmen i sätena är knappstyrda.
För att ta reda på: som tipset ovan, känn på spegelglaset, märks tydligt!

ArctisZ3
järnet
Wrath

Nej, han får den om en vecka ungefär.
Har för mig att jag läste på Z3 websidan att det ör just California Edition som inte har varken värme i spolarmunstyckena eller i backspeglarna. Det står just på den sidan hur man kan eftermontera dessa....

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
järnet
Z3 webbsidan.......

Var, vilken?
Kanske någon av dessa Z3 sidor...

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
järnet
Värmeregleringen verkar vara en smula märklig. Om man tänker sig att värmereglaget går att vrida från kl 07.00 till 17.00 så kommer det ingen värme innan kl 16.00 ungefär. Står reglaget på kl 13.00 eller 14.00 så är inkommande luften iskall (= utomhustemperaturen). Möjligen blir den lite varm kl 15.00 om man låter fläkten blåsa på i läge 2 eller 3.

Eftersom jag har garanti så var bilen inlämnad i fredags men efter att ventilen som styr värmen är bytt så är det fortfarande likadant. Det finns just ingen reglermån kl 16.00 iskallt kl 17.00 full värme. Frys eller svettas!

Är värmepaketet dimensionerat för Carlifornien eller......?
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena "Järnet" och grattis till bilen.
Du är härmed tillsammans med övriga BMW Z-ägare inbjuden till en BMW Z-träff den 10 maj på Mantorp Park.

Men om händelsen och aktiviteterna kan du läsa på:

Länk

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Mitt värmereglage är oxå ganska känsligt, kl. 12 kommer det kall luft, kl. 14 ordentligt varmt och kl. 17 är det skåll hett.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
"Mitt värmereglage är oxå ganska känsligt, kl. 12 kommer det kall luft, kl. 14 ordentligt varmt och kl. 17 är det skåll hett."

Samma här.

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.