|
|
|
|---|---|
|
Längesen jag var in här.. har haft annat att tänka på, bla en audi... Vill bara tala om att oljetråget går att ta lös utan att ta ur motorn på en 525tdsA -93 utan större problem. Palla upp bilen. Lös med muttrar på motorfäste, loss me oljesticksrör, loss me exp tank till kylare (ej slangar), loss me fläktskydd, lossa ALLA trågbultar (en del väldigt kniviga att komma åt), sätt en domkraft på pass-sidan mot den lilla klacken på blocket me hål i som sitter ganska nära framkant vid a/c-pumpfästet. Hissa upp så långt det går(ev.lite me en domkraft under lådan också) skruva bort oljepumpsilsröret, lirka tråget mot mellanrummet på pass-sidan, dra sedan ut det... oj.. höll på å glömma att oljan tappar man ut först..-) /sab | |
| Jag undrar ifall e34 525tds oljetråg passar på en e39 525 tds? Är det någon som vet? | |
|
Verkar bara vara E34 och E38 dieslar som delar detta tråg: Länk Länk |
|
| Alltså e39 har fått en modifierad. | |
|
Japp, detta gäller för E39: Länk www.bildelsbasen.se och www.laga.se är bra sidor att leta begagnat på om du är ute efter ett tråg. |
|
| Det verkar som att själva trågen är identiska. e39 har en oljenivå givare och e34 har ett lock där istället. Rätta mig ifall jag har fel? | |
|
Hade de varit identiska borde de ha haft samma artikelnr. Jag tycker mig att jag sett tidigare att realoem "lånar" bilder som inte är helt överensstämmande. Men artikelnumren brukar vara klockrena så jag tror att något skiljer trågen åt, men vad kan jag inte svara på. |
|
| tack för hjälpen... då letar jag till e39... mycket dyrare:( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.