|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vilket försäkringsbolag tycker ni har bra service och lätta att ha att göra med? Eller är alla lika bra/dåliga? Jag kan tänka mig att billiga bolag har sämre service till sina kunder för att spara pengar. Personligen så betalar jag mer i premier om man får bra vilkor samt bra hjälp då en skada inträffat. Mvh | |
|
Smygtittaren: Jag har haft Länsförsäkringar sen -87 och har alltid haft bra service och aldrig några problem när man har haft inbrott eller annan skadegörelse, dom rekommenderar jag varmt. //Palle |
|
| Folksam har jag aldrig haft problem med, utnyttjat dem både för bil, hem och fritidshus, snabb service, inget tjafs och bra ersättning. | |
|
LF har alltid varit bra, kundtjänt och skadereglering. ...BMWLundqvist.... |
|
|
Stor varning utfärdas för FOLKSAM (FOLKSKAM) Hubbe 325 måste haft otrolig tur. Har många ex. på riktigt dåligt uppträdande från deras sida. Vad sägs om detta: Kollegans bil får isblock nerfallande från hustak på biltaket (70kg från 6:e vån...) Folksam: bevisa att det inte är så att du var trött på bilen och inte fick den såld och såg till att isen vräktes ner. Hur faan kan de bete sig så?? Jävligt svåra att få ut ersättning av, om du drabbats av skada eller stöld, då betraktas DU av Folksam som bedragare, mm. |
|
|
Det är försäkringsbolagets sak att bevisa att du gjort det själv. I sverige är man oskyldig tills motsatsen bevisats, lagen gäller även F-bolag. Men man är nog tvungen att göra en skadeanmälan till polisen för att få ersättning. Hur som helst så har det funkat bra för mig trots skador på flera objekt. |
|
| Tydligen inte bara Hubbe som haft "tur" jag har väldigt bra erfarenhet av dem (Folksam), fått ut ersättning varje gång något hänt samt att de bara höjde premien detta år med ca 10% vilket skall ställas mot andra bolag. Länsförsäkringar var bra tills bilen kraschades för då gick de stenhårt på årsmodell och listpriset oavsett hur långt och i vilket skick ens bil är i och betalade ut superlåga ersättningar, dial var väldigt otrevliga men har den hittils lägsta premien av de bolag jag har kollat med...har haft dem en period men behövde aldrig få ersättning för något så jag kan inte uttala mig om ersättningsbiten. | |
|
Hej, Aktsam är helt ok. www.aktsam.se malle |
|
|
Aktsam är säkert bra om man har 523 eller lägre serier av svensksålda BMW utan allt för mycket utrustning. Annars blir det garanterat kalla handen. Mvh. Patric Länk |
|
|
smygtittaren: Trygg Hansa är mkt nöjd |
|
|
Hubbe325 Faktisk är det så att försäkringsbolaget kan neka ersättning för en skada om de misstänker bedrägeri,det är då upp till dig att bevisa för bolaget att du inte är inblandad i skadan. Har inget att göra med vad polisen kommer fram till,du kan bli friad i polisutredningen men ändå nekad av f-bolaget. Har själv den erfarenheten för många år sen då min 3,0a blev stulen,då jag ej kunde bevisa var jag befunnit mig då bilen försvann(ensam hemma)så uteblev ersättningen. Kan tillägga att stereon blev stulen 3 veckor tidigare så skadorna kanske kom för tätt inpå varandra. Tog upp detta med ARN men de sade att utan vittne var jag befunnit mig så skulle troligtvis f-bolaget,om inte vinna,iallafall slippa betala ut ersättning+att jag skulle få stå för mina och bolagets rättegångskostnader. Givetvis skulle jag få hjälp av ARN,men de ansåg att jag ej skulle ta den risken,billigare att ta smällen med bilen än ev. rättegångskostnader. Så,i Sverige är du oskyldig tills bevisat skyldig i alla ärenden utom försäkrings eller skatteärenden,lärt mig detta den hårda vägen. Kan tillägga att en kompis till mig blev utan ersättning för sin totalkvaddade mc då omständigheterna tydde(med rätta)på att alkohol hade varit inblandat i skadan,polisundersökningen nedlagd i brist på bevis. Henrik |
|
|
Länsförsäkringar kör jag på, men eftersom jag bara e 17 så står farsan för den. har allt utom vagnskada, de kostar 3800k/år för mej skulle de kosta 9800(!!!) I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.