|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 -88 som backväxeln har fastnat på... jag ställde bilen med backen i o sen när jag kom å skulle starta så gick inte backen ur... någon som har varit med om detta fenomen?? | |
|
Rör växelspaken sig, eller är den också fast? (snackar vi manuell låda?) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Ja det är manuell. Växelspaken rör sig, dock inte lika mycket som i friläge... Har kollat länkage under o det är ok.. |
|
|
Prova med att lägga ur backen med bilen avstängd, kan vara kopplingen som inte kopplar ur ordentligt. Clintan |
|
| prova att trycka ner kopplingen..... kanske | |
| hade han inte tryckt ner kopplingen hade de nog blivit svårt att få igång bilen också...:) | |
|
hade en audi 80 79:a som fastnade i 1:ans växel.. då sparkade en kompis så hårt på spaken (inte att rekomendera!!) på då lossna den. Sen fastna den igen på 1:an men vi gled omkring me skrothögen i 60 km/h endå till en vekstad. dom jyssterade något med gymmi grejjer i växellådan... sen 1 vecka senare fastnade den i 4:an. GIck faktist att starta på 4:an å köra i väg men det luktade lamell ;-) . Enligt verkstan skulle jag köpa nå ny gummi sak til växellådan , men jag årkade itne å skrotade den istället. SÅ det kanske kan va billigt å fixa om det är det |
|
| ja gissar att det har hänt nåt med växelföran i själva lådan | |
| Det är garanterat något med läkaget inne i lådan, håller på att plockar ner det nu... | |
|
Das Blatteragger: Serjöst! Menar du det? Koni |
|
| Hmm, nån som vet om man måste plocka ner hela kardanen om man ska ha ner lådan?? | |
| nje det behöver du inte du behöver bara lossa den i infästningen i lådan och stöd lagret | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.