|
|
|
|---|---|
| Jag har 525a 92 där AC n har funkat perfekt men när jag skulle prova ifall den gick så tändes lampan en kort stund och sedan var den död.Så jag undrar om det är slut på kylvätska eller om det kan vara något annat fel?Och om det är troligt att jag har den slopade freongasen? | |
|
Det är förmodligen den gamla gasen på din, samma som på min. Kostar ca 3500 att bygga om till den nya gasen. |
|
| Det är förmodligen R12 tror att R134a kom 93-94 Du kan kanske få tag på någon som fyller den med ersättningsgas men läckan måste ändå lagas. | |
| Det brukar sitta en skylt framme vid kylaren där det står vilket köldmedium du har | |
| Har gasen med lampan att göra då? Min lampa lyser fast ac,n inte funkar !! Det sitter väl ett relä till ac,n kolla det. Säkringar? | |
|
Det är olika storlek på påfyllningsventilerna på nya och gamla systemen. Kommer dock inte på vilken som är vilken... Tror att gamla har som bildäcksventil och nya är större. Automat är bekvämt |
|
|
Det finns även ett nytt köldmedium (SP34E) som kan användas i både de gamla och nya systemen. Ger en mycket bra kyla, dock är det liiite dyrare än R134... Nästan 1.000:-/Kg (R134 c:a 350:-/Kg) Mvh /Bruno Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
styrman1:Helt riktigt:)) ///MVH Hasso Länk |
| Bruno: Hur mycket går det i systemet då? | |
|
Du ser det enklast att titta under huven framför kylaren, där sitter en dekal om vilken gas du ska ha....är den GRÖN så har du R134... |
|
|
Anders R: Mellan 0,6 och 2 Kg.. I min fyllde vi 1,6 Kg Mvh /Bruno Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.