|
|
|
|---|---|
Adam318 |
Jag vill helst ha ganska detaljerade instruktioner, hur och var jag ska dra kablage till mina sex-nior som jag köpt... Jag har fått lös sittdynan bak, listen bredvid dörren (rymmer jag båda kablarna där?!) MEN problemen börjar när jag ska få loss ryggstödet som jag fick för mig ska bort för att få ut hatthyllan, för att komma åt och stick-såga plåten under, och lättare göra snygga hål i själva masonit-plattan... Alla tips/erfarenheter välkomna! (Hör detta kanske mer hemma i bilstereo-forumet? Nae det gör det inte vaa?) ------Sign.------ Brings Me Womens? |
|
Du behöver nog inte ta bort ryggstödet för att få bort hatthyllan. Jag fick bort den endå på min 318i -89. Det var bara att slita upp den i framkant. Jag hade ett helvete att få ner ett par 8" i min hylla. Fick kapa bort fästena till hatthyllan och hela skiten. Angående kablarna så har du väl orginalkablarna dragna. Om de inte duger så kan du väl dra de nya samma väg. |
|
|
Ryggdynan sitter med två(2) skruvar på var sin sida. Tag loss sittdynan och längst in o ner sitter det en flik med klädsel, lyft på fliken och du ser skruvarna. På min bil var det stl 10 på nyckeln till dem. lycka till med bygget |
|
Adam318 |
Dom enda skruvar jag hittar är skruvarna som håller fast bältena, är det dom jag ska avlägsna, sen är det bara att trycka hela stödet upp och sen är dte typ löst? Självklart ska jag dra nya kablar :) Inget fuskbygge. Tackar för hjälpen ialla fall ------Sign.------ Brings Me Womens? |
| Hur går det med torsionsfjädrarna till bakluckan om du sågar upp och sätter i högtalarna? | |
| Man får se till att placera högtalarna så nära ryggstödet som möjligt. Jag fick precis ner mina 8". Så ett par 6*9" ska inte vara nå problem. Dom är ju bara 6" på den "krisiga" ledden. | |
|
Se till så att du inte sågar av sladden till bakrutevärmaren när du sågar i hatthyllan. Den går visst där, på min bil i alla fall... /Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.