|
|
|
|---|---|
Todd |
Jag undrar om någon har några intresanta fakta dessa två bilar emellan. Nu menar jag 325i e30 och en Toyota Supra från ex:89. Hur är det med känsla, väghållning, hållbarhet etc. De ligger i ungefär samma prisklass men att Suprorna är i lite högre och jämnare prisklass. Tack på förhand... |
|
Hållbarhetsmässigt så är det nog ganska lika. Prestandamässigt så är nog Toyotan snabbare rakt fram med tanke på effekten. På bana kan det nog vara tvärt om med tanke på vikten. Känsla så är det nog inget snack. E30 är rolig. Förbannat rolig. Hur det är med Supran är nog inget jag ska ge mig in på för jag vet helt enkelt inte, men om den hänger med E30 i den ronden betvivlar jag. Stora skillnaden är nog om något havererar. Inte billigt att serva eller reparera en turbomatad japan (Supra i synnerhet). Svindyrt. 325 är inte särskilt dyr i jämförelse. Min åsikt. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Är det inte rätt vanligt med nått speciellt motorfel på suprorna? Är inte helt säker på vad det är som brukar strula, men har läst att många får renovera motorerna... | |
|
Topplockspackningen är ett känt problem på MKIII-suprorna, hur det är med den packningen på en MKIV vet jag inte! Sedan så beror nog en del motorras på att ägaren justerat laddtrycket i botten så att motorn spikar sönder! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
...kan bara tillägga att original växellådorna är dimensionerade för en bra bit över 600 hk....Bråka inte med en vässad supra... Trodde jag la i backen på min chippade 95 Aero när jag försökte bråka...Mycket lättrimmade bilar och MYCKET hållbara bilar... |
|
| Vad det gäller Supra från 89 så påstår folk som provkört/levt med bilen under en tidsperiod att trots de 230hk och den klart giftiga prestandan (iallfall i jämförelse med 89-års normer) så tröttnade man ganska snabbt på bilen...att den är tung är ett känt fonomen, den är lite som BMWs 850..alltså mer GT bil än snabb gokart med mkt bra vägkänsla...nu jämför jag inte BMW850 med Supran vilket inte går. | |
|
köp både en E30 och en supra så kan du växla mellan om du skulle tröttna;) "To say no to BMW, is to say no to life." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.