AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.016

över 600 har kollat på min annons...

Sida 1 av 2
-RW-
...men inte en enda har hört av sig:(

Varför? det är ju en fin bil, servad, ny besikt utan anmärkning, sv-såld....varför är ingen intresserad?

Länk
Har hört samma sak av andra som har lagt ut sina bilar på bmwbörsen här. Vet inte vad det kan bero på. Det kan ju vara sådana som jag som redan har en bil, men är inne på sidan ofta och kollar igenom nyinkommna bilar, för skoj skull.
Tror nästan att det är bättre att annonsera i bilbörsen eller på blocket!

Mvh
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Aftonbladet har många läsare! Sålde min 323'a där.

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag ger dig samma tips som ille: lägg ut en annons på blocket! Har sålt två bilar via annonsering där och båda två såldes inom två veckor efter att jag lagt ut annonsen!

En av anledningarna till att din bil är svårsåld tror jag är att den passerat, den för många så magiska, 20k-mil-gränsen. När man kollar på annonser är det lätt att man gallrar bort de bilar som gått långt utan att veta något om deras egentliga skick, tyvärr.

Lycka till med försäljningen!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Jag tycker inte att det är något opris på den.
Håll ut....de flesta som läser här inkl. jag har redan bil och är bara nyfikna. TV4, Blocket, Aftonbladet och Gula tidningen tror jag når de flesta. Dessutom har du bra gratissidor som bilannonser.nu och annonsguiden.nu
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Nu fick du visst en besökare till...
Antalet besökare tyder ju på att din bil är i alla fall lite intressant!
Men någonting verkar ju avskräcka ev. köpare :(

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Helt otroligt att ingen hört av sig till dig! Verkar ju vara ett tämligen bra köp. Tyvärr letar jag inte efter nån just nu. Men kollar ofta i annonser för att jag vill veta prisbilden och hålla mig uppdaterad! Jag mailar eller ringer förstås aldrig om det inte är nån jag verkligen vill köpa! Man är ju ingen snackare.

mvh

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Kollade på ett par andra lika "gamla" annonser som din.
Verkar inte som om det är onormalt många besökare på din utan en 6-800 besökare verkar vara normalt.

En tanke bara... var det inte så att BMWPower annonser automatiskt hamnade i gulan? Har för mig att jag läste det i någon tråd för ett tag sedan.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
li
1.959
liste
535i -89
Jag tror att det kan vara så här: på BMWPower hänger mest entusiaster som är ute efter "något mer", d v s nerlackat, SCHIINN, 17", motor, färg etc.

Priset är helt rätt! Annonsera på Blocket och Aftonbladet också - där letar "vanligt folk" efter bil. Tror att det är rätt få "Svensson" som letar sig till BMWBörsen, faktiskt. Skriv gärna lite mer text om bilen - servicebok, antal ägare, skick etc. Mer text säljer! :)

Lycka till med försäljningen!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sålde min 325:a, 91 importerad med 20' mil (ej ac eller skinn) i höstas. Sålde den för 45' på tre dagar (tror det var 5 st som hörde av sig) med annonsering i bmwbörsen!

Kan det ha å göra med att 320:n är en mindre intressant motor kanske ? Vet inte faktiskt men det är en gissning. Tycker inte heller priset är fel. Den ser ju fin ut också...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Det kan ju vara så att majoriteten av BMW-spekulanter är icke-bmwägare.
Och är man icke-bmwägare så vet man kaneke inte om att man kan titta på bmwpower.nu.
Al
119
Al*
325(320) -91 Turbo
Tycker då inte priset är för högt om man gämför med liknande annonser, snarare tvärt om.

Synd att den var så långt söderut annars hade jag nästan kommit springandes :)
Jag kan med handen på hjärtat säga att jag ofta är inne på BMWbörsen och kollar runt, utan att vara det minsta intresserad av att köpa ny bil. Det gör jag bara för att hålla mig uppdaterad om priser specialmodeller mm, mm.

Mvh /Carl
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag håller med, och det är ofta underhållning snarare än research. Det är kul att se fina BMW-bilar även om man aldrig i livet skulle köpa just en sådan.

Min erfarenhet från tidigare försäljningar är att det lönar sig att annonsera i flera olika kanaler. Det finns många äldre E36 på marknaden för en köpare att välja på och även om din bil ser fin ut är konkurrensen knivskarp. Det gäller att hitta det som gör att en spekulant ska köpa just DIN bil.

My Bimmer is my mistress
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Det finns många som tittar för skojs skull och är inte ett dugg intresserade.

Jag hade 1500 beökare under 3 dar och inte en enda ringde.

La in den på blocket pang bomm och så dök två killar upp.
Sålt!
Mobile.de och BMWbörsen ger bäst resultat tycker jag.. men det är kanske för att jag har sålt en M5:a... Annonsera i tidningar som bilsport osv. har jag slutat med det fungerar inte..

/Jimmy
Länk
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
En tanke, övermålade regnummer på bilderna. Om jag funderar på en bil vill jag kolla upp en mot bilregistret. Typ Stämmer mätarställning mot annonsen, hur länge har han haft bilen, många föregående ägare, svensksåld, kreditköp med återtagande rätt, anmärkningar på senaste besiktningen, avställd
Att ha svaret på dessa frågor innan man ringer känns bra.
En del säger att man inte skall visa regnummret för då har oärliga personer möjlighet att kolla upp var bilen bor för att sedan åka och hemta den en mörk natt. Detta resonemang ger jag inte mycket för, man visar ju upp bilen var dag i trafiken, om någon ringer på annonsen och frågar om regnummer tar du ju om nummret.
Mitt råd visa numret och jag tror fler kommer att ringa.
mvh

BLJ
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
En reflektion: I min dator ser färgen lite lila-aktig ut...jag vet hur Calyopso-röd ser ut i verkligheten och det är en snygg färg...kanske färgen på bilden skrämmer en del?!
Visa användare
33
Tysken
118d -08 (fr.o.m. v. 14)
Jag vet inte.. jag fick min bil såld 10 minuter efter jag hade lagt upp den på BMW-börsen, så...
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Nu borde någon snart ring på den med drygt 2000 besökare...

Diesel-räsern
Länk
-RW-
Tack för alla tips:) Jag måste bara nämna att jag sålde min 520 förra året via BMWPOWER efter bara 200+ besökare. Men som många av er nämner så är det nog mest folk som vill bara titta till och ha lite koll över marknadsvärden på bilarna.

Petri//

Det är absolut inget lilla i lacken, den är fin i lacken. Det är nog jag som är en dålig fotograf;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.