|
|
|
|---|---|
Göran Berg |
Hände mig faktiskt i helgen då jag besökte Göteborg. Stannade bilen snyggt och prydligt i parkeringsfickan, lägger automaten i P och tar i nyckeln för att stänga av motorn. Till min förvåning så får jag nyckeln i handen - rakt ut från "körläget" , dvs tändningen är på och motorn surrar trevligt under huven. Vad är nu detta!!! Det gick ej att med nyckelns hjälp stänga av motorn. Tändningslåset gick ej att rubba! Fick bli bärgare, som efter att ha plockat säkringen till bränslepumpen (#17) samt kopplat bort batteriet, släpade iväg BMW med "stjärten i vädret" till Wölkes. Skulle vara intressant att få höra om någon har haft en liknande "nära döden" upplevelse? Det känns helt overkligt på en bil av sådan klass som BMW representerar. |
|
Låter väldigt skumt... Det har inte varit inbrott i bilennågongång så att tändnings låset har blivit lite uppbrutet? |
|
-RW- |
jag kan öppna, och starta min 535, men nyckeln till min 320, men inte tvärtom. Snacka om att jag blev förvånad när jag upptäckte fenomenet av misstag. |
Göran Berg |
Inget inbrott el. dylikt vad jag känner till under bilens historia. Wölkes säger så här långt att man tror att problemet också involverar rattlåset som ju frigörs via tändningslåset. Jag återkommer när jag vet mer. |
|
Precis samma sak hände med min M5. Men det var bara att sätta tillbaka nyckeln & vrida om. Sen funkade det igen... HenrikM |
|
| Snopet! Eller så är det extra utrustning. Är ju så himla poppis med "keyless" nu för tiden ;) | |
|
Har hört att om man har många nycklar i samma knippa så kan tändningslåstet ge upp till sist, men det är bara att sätta tillbaka nyckeln sammtidigt som man vrider på ratten. Man skall ha så få nycklar som möjligt i knippan på gamlare BMW, Opel och Toyota. Tänk om nyckeln trilar ur i 80 km/h... |
|
FolkaaN |
snicke äldre heter de =P BMW = The biggest the best, better then the rest |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.