|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Imola: Ser att du oxså har skaffat en skönhet:)) vad har du för utrustning och färg? Och ja det är bara pengar det kunda ha varit värre.....tur att ericsson gick upp idag:))) |
|
|
Har man råd att köpa den så har man råd att förlora pengar på den... Som sagt, det är ju bara pengar - drabbar ingen fattig! -> Så skulle jag också tänka men jag har för mig att ngn skrev att han inte var stenrik eller så. |
|
|
smozle: man behöver inte vara stenrik/rik för att köpa en m3 |
|
|
"Har man råd att köpa den så har man råd att förlora pengar på den... " Otroligt dumt uttryck! Finns ju vissa som jobbat o gnetat *som fan* för att göra sitt inköp. *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
starre -> Instämmer. Det var det jag menade. Även om jag kan köpa 10 st och jag e 18 år nyss. BMWCoupe -> Det var något sånt jag läste förut här och skrev därför det jag gjorde. |
|
|
Att köpa muskelbilar är aldrig billigt, men om man nu måste så: Grundtipset är att aldrig köpa en sportbil innan modellbyte och att alltid vara först med det senaste. Det brukar betala sig bra. De som var först med Audi TT förlorade inte mycket pengar det första året. Att köpa en M5-E39 ny idag är däremot absolut vansinne. |
|
|
smozle: jo, jag vet. *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Förtydligande: Alltså om man köper beg-bil så gäller motsatsen till föregående inlägg. |
|
|
cuberkallen: nu kanske jag är dum men.... Menar du att köpa muskelbil är alltid billigt om man köper beg?Dock är det inte lika dyrt som att köpa nytt men det kostar nog en slant om jag inte mins fel? |
|
| starre: Inte du som är dum. Jag som är trött idag. Skriver ung. hälften av det jag menar (som kvinnor brukar göra). :-) | |
|
cyberskallen menar nog rätt men skriver fel. Att stå i kö och få ut den första m3an i sverige gör att man kan gå med mindre förlust eftersom efterfrågan brukar vara ganska stor men utbudet av begagnade bilar litet. Efter några år och i slutet av modellcykeln så tappar bilen värdet mycket snabbare eftersom det finns väldigt mycket begagnade bilar ute, och att en ny modell börjar närma sig. Dock stämmer det bara om man säljer bilen hyffsat tidigt. Behåller man bilen i 3 år så har det ju hunnit komma ut ett gott gäng bilar på marknaden. Köpa begagnad muskelbil är billigare än att köpa ny men inte billigt :) Ultimata vore väl att köpa en bil som gott 1000mil och är ungefär 1år gammal. Nybil för begpengar i stort sätt :) |
|
|
Ur ett strikt ekonomiskt perspektiv är det ganska korkat att gå och beställa en ny bil för dyra pengar om modellen ifråga redan finns att få tag på lätt begagnad (i.e. lagom inkörd) på marknaden, men det är också olika villkor för en privat- och en företagskund: Privatkunden gör helt klart en bättre affär genom att köpa begagnat, medan det för företagskunden troligen är bättre med nybilsköp p.g.a. bättre rabatt på listpriset och möjlighet till halvt momsavdrag via leasingupplägg, samt att det är företagets ekonomi som drabbas av värdeminskningen, inte privatpersonen (som kör bilen), och när bilen sedan skall avyttras så är den inte "momssmittad" som den blir om en privatperson ägt den = leasebar även för nästa företagande ägare... Men sedan är det ju också en otroligt skön känsla att få konfigurera sin bil precis så som man vill ha den vad gäller färg- och utrustningsval, och är man petig med detta så är det nog inte så lätt att lyckas hitta en begagnad bil som överensstämmer exakt med alla önskemål. Har man råd att "lyxa" köper man nytt, är man lite mer ekonomisk köper man lätt begagnat... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.