|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej, vet ni hur kurvan för en bmw m3 e46 ser ut angående värdeminskning? och hur tror ni den kommer fortlöpa dvs när minskar den mest och när minskar den lite per år i framtiden? | |
|
Vill helst inte veta... *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
| känns totalt ointressant för dagen.......:) | |
|
Disclaimer - läs inte detta BMWCoupe :) smozle: Ja, det finns väl ingen anledning att tro att värdeminskningen skulle helt upphöra? I dagens tider verkar det snarare som det går snabbare och snabbare. Bara att titta på e39 m5orna. När 99orna är nu nere så lågt i pris att fler och fler importerar en och det blir fler bilar i Sverige. När priserna sjunker är det fler som egentligen inte har råd att köpa en köper en vilket resulterar i endel vrak som sänker priset på även de fina bilarna. Kort och gott alla sportbilar är väl billigast på vintern och dyrast på våren/sommaren. I exakt hur många kronor per år är omöjligt att säga. Men bilen du funderar på idag kommer ju garanterat vara billigare nästa år. När bilarna kommit under 300k brukar det gå väldigt snabbt till ner mot 250-200k. |
|
|
acey: vissa bilar har en förmåga att stiga i värde ju äldre det blir men det kanske inte gäller m3 e46......:)) |
|
|
starre: Äsh, jag bara svammlar. Jag tror nog att när svensksålda e46 m3or går under 300k så kommer vändningen! Ericsson går upp till över 280kr/aktie e46 m3or går att sälja med vinst och Montoya blir världsmästare :)) Jag ska nog gå och köpa mig 2 nu! ;) |
|
|
Men tex Porsche 911 minskar ju knappt (nästan) ingenting och själva funktionen är ju nästan en linjär eftersom det är inga perioder då de tappar extremt mycket... eller vad säger ni? |
|
|
BMWCoupe > Hur mycket betalade du för din? |
|
|
smozle: En porsche är en porsche och bmw är bmw. En bil som tillverkas i ganska stor volym och bara kostar runt 500-600k ny kommer nog aldrig att ha samma andrahandsvärde som en bil som kostar över miljonen och tillverkas i ganska små volymer. Beroende på hur många exemplar som CSL tillverkas i skulle den kanske kunna hålla sig ganska bra. |
|
|
smozle: listpris minus 8% *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
| BMWCoupe ---> Är det 525000*0,92=? | |
|
smozle: 525k är grundpris dvs utan någon x-tra utrustning |
|
| Plus 34,200 för SMGII sen tror jag även att BMWCoupe har navigation i sin bil. Är nog få m3or som gått iväg i grundutförande. | |
|
Jag håller med alla ovanstående talare. Det är ju klart att de minskar i värde. Sedan finns det ju mer eller mindre bra exemplar. Ju bättre dokumentation och seriösare brukare desto bättre betalt. Om man sedan inte sitter tight och måste sälja omedelbums kommer man att hitta en köpare som är villig att betala ett rimligt pris (vad det nu må vara). Som sagts 100 gånger på forumet, man får vad man betalar för. |
|
|
smozle: 540 K x 92%, fick även 8% rabatt på extrautrustningen. acey: dessvärre har jag inte navi på min bil, jag använder fortfarande kartboken i den mån jag behöver den;) *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Tror BMWcoupe är den enda 8-åringen som har M3, faktiskt.. Och dessutom köpt den själv.... Dags att se över din profil om mina uppgifter inte stämmer. ;-) |
|
|
hoho... har jag inte sett faktiskt. Uppgiften ändrad ;) *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
| Så nu är du 93år.... ? | |
|
BMWCoupe: Ah, miss av mig snygg färg är det iaf :) Haha, tycker han verkar väldigt pigg för en 93åring :) |
|
|
japp, o ovanligt pigg för min ålder ;) *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
| Har man råd att köpa den så har man råd att förlora pengar på den... Som sagt, det är ju bara pengar - drabbar ingen fattig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.